سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌های فناور در لرستان حمایت می‌شوند

معاون استاندار لرستان جهت حمایت از واحد‌های فناور مستقر قول مساعدت داد و بر الزام مجموعه‌های استان برای استفاده حداکثری از امکانات موجود در پارک تاکید کرد.

احمدرضا دالوند معاون استاندار لرستان در بازدید از واحد‌های دانش بنیان و فناور مستقر بازدید کردند، اظهار داشت: برای بهره‌گیری از توان واحد‌های فناور فعال در حوزه‌های فناوری اطلاعات و گردشگری، جلسه‌ای با حضور مدیریت میراث فرهنگی وگردشگری استان برگزار خواهیم کرد تا از ظرفیت موجود برای توسعه زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی این حوزه و شناسایی استعداد‌های استان استفاده شود.

او دستاورد‌های فناوران پارک را ارزنده و قابل تقدیر دانست و جهت حمایت از واحد‌های فناور مستقر قول مساعدت داد و بر الزام مجموعه‌های استان برای استفاده حداکثری از امکانات موجود در پارک تاکید کرد.

دالوند با اشاره به پروژه ساختمان فناوری پارک با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد که به دلیل کمبود اعتبار عمرانی مورد نیاز متوقف شده است، گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل مرحله دوم اعتبارات سفر سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری درراستای افزایش فضای مورد نیاز فعالیت فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان مد نظر قرار می‌گیرد و تلاش شود تا افزایش اراضی پارک درراستای تحقق اشتغال دانش‌بنیان و برنامه‌های اجرایی پارک بیشتر شود.

در ادامه فرهاد نامداری رئیس پارک علم وفناوری لرستان با تاکید بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه، یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی صنایع استان را ضعف ارتباط موثر صنعت و فناوران، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها دانست و افزود: مسیر توسعه علم وفناوری از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و پس از پرورش ایده و اخذ آموزش‌های اصول بازرگانی، وارد مرحله ساخت نمونه آزمایشگاهی می‌شود و تجمیع اکوسیستم نوآوری و فناوری استان برای جلوگیری از هدررفت اعتبارات ضروری است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان عنوان کرد: پارک برای حرکت به سمت اهداف خود نیاز به زمین برای واگذاری به واحد‌های فناور دارد که در حال حاضر اراضی قابل واگذاری در اختیار پارک حدود شش هکتار است و با توجه به تقاضای فراوان واحد‌های فناور و دانش‌بنیان استان جهت دریافت زمین و راه‌اندازی کسب وکار، اراضی موجود کفاف نیاز استان جهت اشتغال زایی و کارآفرینی دانش‌بنیان را نمی‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۷:۴۹ ۲۸ دی ۱۴۰۱
مسئولین لرستان صد سال از ایران عقب هستن