سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۸ درصدی بارش‌های زمستان امسال نسبت به دوره بلندمدت

رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر آمار، بارش های زمستان امسال ۲۸ درصد نسبت به متوسط دوره بلندمدت بیشتر است.

آقای احد وظیفه گفت: بنابر آمار بارش های زمستان امسال ۵۵.۱ میلی متر و در بلندمدت ۴۳ میلی متر بوده که این امر بیانگر رشد ۲۸ درصدی بارش نسبت به نرمال است. 

به گفته او، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۸۷ میلی متر و در دوره نرمال ۱۰۲ میلی متر است که این امر کاهش ۱۵ درصدی بارش نسبت به نرمال را نشان می دهد.

وظیفه می‌گوید: امروز با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور شاهد بارندگی تا روز شنبه خواهیم بود، همچنین سامانه بارشی دیگر هفته آینده به کشور وارد می شود، اما با این وجود بارش چندانی در تهران نداریم.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: بنابر مدل های اقلیمی بارندگی در ماه های آتی برای نوار شمالی کشور کمتر از نرمال یا حداکثر در محدوده نرمال خواهد بود که به سبب کم بارشی گذشته، تا پایان سال آبی تامین آب کشاورزی برای نوار شمالی بویژه شمال شرق با چالش و محدودیت هایی روبروست.

او گفت: بنابر پیش بینی های فصلی تا اواسط بهار، وضعیت بارندگی برای نیمه جنوبی کشور مطلوب است. هرچند از ابتدای سال آبی هم بارش در نوار جنوبی نرمال و در برخی استان ها بالاتر از نرمال بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
فقط بگیم خدایا خدای یگانه وبخشنده شکرت میکنیم بابت این همه مهربانی ولطفی که ما بنده های ناشکرت میکنی ،،ماهمه شرمندتیم که شکرت بجانمی آوریم...خدای مهربانم هزارمرتبه شکرت همچنان این برف وباران را برای تمام کشورم حتی دنیا ارزانی فرما...آمین