سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته و زخمی شدن ۷۴ نفر در درگیری خونین در شمال سومالی

درگیری‌های خونین میان نظامیان سومالی و شبه نظامیان در منطقه سومالی لند دستکم ۳۴ کشته برجای گذاشت.

درگیری خونین میان نیرو‌های امنیتی سومالی و شبه نظامیان ضد دولتی در این کشور ۳۴ کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی اعلام کردند در درگیری میان نیرو‌های امنیتی دولتی با شبه نظامیان در شمال این کشور دستکم ۳۴ نفر کشته شدند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که افراد مسلح به پایگاه نظامیان سومالی در شهر لاسکانود در منطقه سومالی لند در اوایل صبح امروز حمله کردند.

محمد فراح، یکی از پزشکان بیمارستان لاسکانود در این زمینه می‌گوید: پس از شروع درگیری‌ها ما شاهد ورود اجساد و مجروحان به بیمارستان بودیم. دستکم ۳۴ تن در این حادثه کشته و ۴۰ نفر نیز مجروح شدند.

تاکنون هیچ یکی از طرف‌های درگیری اظهار نظری درباره این حادثه نکرده است. سومالی لند منطقه‌ای در شمال کشور سومالی است که در سال ۱۹۹۱ مدعی استقلال از سرزمین اصلی شد. با این حال، هیچ کشوری استقلال این منطقه را به رسمیت نشناخته است.

این تیراندازی یک روز پس از آن رخ می‌دهد که مقامات محلی، رهبران دینی، و مسئولان گروه‌های اجتماعی در سومالی اعلام کردند مقامات سومالی لند را به رسمیت نمی‌شناسند. سومالی کشوری است که طی ۳ دهه اخیر به دلیل وجود اختلافات داخلی، نبود دولت مرکزی قدرتمند، و نیز انشقاق میان گروه‌های سیاسی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است.

ثمره این مشکلات باعث شده سومالی در رده فقیرترین کشور‌های جهان دسته بندی شده و گرسنگی مردم این کشور را تهدید کند. سومالی اکنون حکومتی با دولت ورشکسته محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.