سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای سختگیرانه قوانین سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: برخی از مدیران با اجرای سختگیرانه قوانین از نگاه حمایتی غافل شده‌اند که موجب فرار سرمایه و سرمایه‌گذار می‌شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری کل خراسان جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در عرصه‌های معدنی، کشاورزی و میراث فرهنگی، زمینه کار و تلاش فراهم است اما برخی از مدیران با اجرای سختگیرانه قوانین از نگاه حمایتی غافل شده‌اند که موجب فرار سرمایه و سرمایه‌گذار می‌شود.

او افزود: باید ضمن اجرای قانون نگاه حمایتی هم در موضوعات مختلف دنبال شود تا شاهد رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد بیان کرد: شرایط خاصی بر وضعیت اقتصادی کشور حاکم است لذا باید براساس تأکید سران سه قوه، همه کارگزاران و مسئولان سیاست‌هایی را در نظر بگیرند تا در حوزه تولید و صنعت از اشتغال و کارآفرینی حمایت شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: هر کارگاه و واحد تولیدی که تعطیل شود، مشکلات عدیده‌ای بر جامعه تحمیل می‌شود که افزایش جرم و جنایت یکی از اثرات سوء آن است.

او ادامه داد: طرح گردشگری در اسلامیه فردوس با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سال ۱۳۹۸ به خاطر مشکل زمین و اختلاف با راه و شهرسازی معطل مانده و نیازمند حمایت بوده لذا تلاش می‌شود زمین مورد نیاز طرح به سرمایه‌گذار واگذار شود.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد تصریح کرد: امید است سرمایه‌گذار هم با این مساعدت طرح را تکمیل تا زمینه اشتغال حدود ۶۰ نفر در این مجموعه فراهم شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: کارخانه سوله‌سازی فعال در شهرک صنعتی بیرجند نیازمند تخصیص زمین برای طرح توسعه است که مصوب شد با مساعدت شرکت شهرک‌های صنعتی به صورت نقد و اقساط زمین واگذار شود و با اجرای این طرح توسعه، تثبیت اشتغال ۸۰ نفر رقم می‌خورد.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی کم‌برخوردار بوده و از همه جهات نیازمند حمایت است افزود: مدیران باید با نگاه مساعد در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و حوزه صنعت گام بردارند و اگر جایی قوانین و مقررات دست و پا گیر وجود دارد می‌توان با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا ستاد اقتصاد مقاومتی موضوعات را مطرح کرد تا مشکلات موجود رفع شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.