سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

تولید مستند حیات وحش شمال شرق کشور در مراحل پایانی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مستند حیات وحش شمال شرق کشور روایت معرفی حیات وحش و مناطق دارای غنای زیستی در شمال شرق کشور است که در مرحله تدوین می‌باشد.

مستند حیات وحش شمال شرق کشور به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر رضا چهارراهی، روایت معرفی حیات وحش و مناطق دارای غنای زیستی در شمال شرق کشور و با محوریت استان خراسان رضوی در شبکه مستند تولید و در مرحله تدوین می‌باشد.

مهدی اله پور درباره این مستند گفت: مستند حیات وحش شمال شرق کشور روایت تنوع زیستی شمال شرق کشور با محوریت استان خراسان رضوی، با تمرکز بر ارتفاعات کپه داغ کوه‌های هزار مسجد و پارک ملی تندوره می‌باشد، تهیه شده است، که با هماهنگی و مشاوره موضوعات محیط زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در دست تدوین می‌باشد.

وی افزود: در این مستند که توسط شبکه مستند تولید و پخش خواهد شد، قسمتی از حیات وحش و تنوع زیستی خراسان رضوی و برخی استان‌های همجوار را نمایش داده است.

اله پور بیان کرد: مهمترین گونه‌های جانوری همچون: پلنگ، هما، کرکس سیاه، گرگ، کفتار، شغال، روباه، دال معمولی و ... و همچنین معرفی تنوع گیاهی و زمین شناسی منطقه در این مستند به تصویر کشیده شده است و به نحوه زیست و شیوه تغذیه آنان در این مستند پرداخته شده است.

امیر رضا چهارراهی مستند ساز این مجموعه گفت: این مستند از اواخر سال ۱۳۹۸ کلید خورد و در مرحله تدوین می‌باشد و در سال جاری به مرحله پخش خواهد رسید.

وی افزود: در این مستند، توپوگرافی این منطقه از لحاظ سازند‌ها موجود در کپه داغ توسط مشاوره‌های اساتید جانور شناسی، گیاه شناسی و زمین شناسی دانشگاه فردوسی مشهد تبیین شده است.

مستند ساز این مجموعه ادامه داد: اتفاق ویژه‌ای که در این مستند رخ داده است، تصویر برداری هوایی و از نزدیک از گونه ارزشمند و چتر پلنگ ایرانی می‌باشد.

وی درباره روند تولید این مستند گفت: تولید و مونتاژ این مستند حدود ۳ سال به طول کشید، در حال حاضر در مرحله تدوین می‌باشد و به زودی برای پخش از شبکه مستند سیما آماده می‌شود.

این مستند ساز مشهدی آثار متنوع و برجسته‌ای همچون "نیش"، پرندگان"، "زولان"، "بانگ مرال"، "آبشخور" و... در کارنامه درخشان خود دارد و درحال حاضر با مجوز صدا و سیما و سازمان حفاظت محیط زیست درحال تهیه مستندی برای شناخت حیات وحش شمال شرق کشور است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.