سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی محور گردشگری شمال شیراز با ایجاد بوستان کوه نور

شهردار شیراز گفت: برنامه‌ای برای ساماندهی محور گردشگری شمال این کلانشهر با ایجاد بوستان تفریحی و جنگلی کوه نور در محدوده شهرداری منطقه سه، اجرایی خواهد شد.

محمدحسن اسدی در حاشیه بازدید از محدوده گردشگری کوه‌نور شیراز، گفت: این منطقه با وجود سرمایه‌گذارهای متعدد، هرگونه ساخت‌وساز در آن ممنوع بوده و به دنبال حفظ این میراث طبیعی و احیای آن هستیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه بوستان تفریحی- ورزشی-جنگلی کوه نور به‌عنوان پروژه ویژه برای منطقه ۳ شهرداری تعریف و در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، گفت: برای این پروژه ۱۱۰۰ هکتاری علاوه بر تعامل با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ایجاد دفتر بوستان به مسائل ترافیکی آن نیز توجه می‌کنیم.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۳ نیز با بیان اینکه پارک بزرگ ۱۱۰۰ هکتاری تفریحی، ورزشی و جنگلی کوه نور در راستای ایجاد فضای مناسب فراغتی، تفریحی برای شهروندان احداث می‌شود، گفت: به مردم عزیز و فهیم شهر شیراز این نوید را می‌دهیم که فاز اول این پروژه در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد و این امید را داریم که مورد استقبال خوب شهروندان و مراجعه‌کنندگان به کلانشهر شیراز قرار گیرد.

محمدرضا هاجری با بیان اینکه اجرای این پروژه برای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری حائز اهمیت است، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر از تمامی طرح‌ها و برنامه‌هایی که منجر به شادابی و نشاط و رفاه شهروندان شود، حمایت می‌کند.

او عملکرد پارک ۱۱۰۰ هکتاری کوه نور را عملکردی فرامنطقه‌ای قلمداد کرد و افزود: کلانشهر شیراز خصوصا منطقه ۳ شهرداری به دلیل برخورداری از ظرفیت گردشگری نیاز به فضایی اینچنینی برای تفریح و فراغت شهروندان و همچنین حضور مسافران و گردشگران داشت تا بتواند پاسخگوی نیازهای این حجم از گردشگران و شهروندان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز به توزیع عادلانه خدمات در کلان‌شهر شیراز اشاره و بیان کرد: همانگونه که پارکی کوهستانی در جبل الدراک احداث شده، امروز در شمال شرق شیراز نیز پارکی عظیم احداث می‌شود که برای کلان‌شهر شیراز و مردم کاری ماندکار و ارزشمند خواهد بود.

شهردار منطقه ۳ شیراز نیز در این بازدید با بیان اینکه احداث بوستان بزرگ تفریحی، ورزشی و جنگلی کوه نور ظرفیت عظیم گردشگری را برای شهر شیراز ایجاد می.کند، گفت: قطعا احداث این بوستان در منطقه ۳ شهرداری نیز تاثیرات خوبی را ایجاد خواهد کرد.

غلامرضا شهریاری گفت: با احداث این بوستان، شهروندان به‌جای نشستن در حاشیه ورودی شهر از سمت دروازه قرآن، به مکانی سرسبز و خوش آب و هوا روی می‌آورند که در آنجا دیگر خبری از ترافیک و آلودگی هوا نیست و درون آن می‌توانند در کنار تفریحات مختلف، از نفس کشیدن در هوای پاک و تمیز لذت ببرند.

شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه این پارک از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار می‌شود، گفت: همه تلاشمان بر این است تا امکان رفاه و آسایش شهروندان و نشاط روحی آنها با احداث این پارک فراهم شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.