سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتباطات دانشگاه‌ها و صنعت در قالب قانون جهش تولید دانش بنیان توسعه می‌یابد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان و تمایل واحد‌های صنعتی در استفاده از توان دانشگاه‌ها گفت: آمادگی داریم بستر همکاری متقابل را توسعه دهیم.

محمدرضا پور ابراهیمی پس از بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان و نشست با هیئت رئیسه و روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها افزود: با توجه به اینکه استان کرمان دارای شایستگی‌های بسیار وسیعی در اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان است، مقرر شد، با تشکیل کارگروهی تخصصی فهرست اقلام، کالا‌ها و خدمات مورد نیاز و طرح‌های پیشنهادی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی در قالب یک کارگروه مشترک بین نمایندگان و مدیران واحد‌های صنعتی و هیئت رئیسه دانشگاه طی یک ماه آینده جمع بندی شود.

او بیان کرد: پس از این مرحله طی ۲ ماه آینده و پس از نشست اول امیدواریم که شاهد عقد قرارداد‌های قابل توجهی بین واحد‌های صنعتی و مجموعه‌های وزارت علوم به ویژه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ابهام‌ها در نحوه تخصیص بودجه بابت امکانات پارک وابسته به دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان و پارک استانی مقرر شد از طریق وزارت علوم پیگیری‌های لازم انجام شود تا ردیف اعتباری مستقل برای پارک استانی به صورت مجزا اختصاص یابد.

پور ابراهیمی افزود: ما هم کمک خواهیم کرد و از طرف دیگر پارک باسابقه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، مسیر خودش را با همان رویکرد در شرایط رقابتی جدید تعریف می‌کند و ادامه خواهد داد.

او تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های مراکز دانشگاهی دیگر و ضرورت‌هایی که در استان بود از پارسال تاسیس پارک دوم علم و فناوری با ظرفیت استانی به تایید وزارت علوم رسید و مصوبه آن ابلاغ شد که کار ایجاد آن هم شروع شده است.

پور ابراهیمی اظهار امیدواری کرد، با فعالیت هر ۲ پارک، ظرفیت‌های استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، محصولات و بنگاه‌های فناور در استان کرمان که به شدت نیازمند توسعه فعالیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و بخش‌های دیگر هستیم، توسعه یابد.

 

او افزود: این دو پارک به صورت مستقل با اعتبارات مستقل و با مدیریت مستقل می‌توانند به رقابتی کمک کنند تا در استان ظرفیت‌های بسیار بهتری را در خدمت شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم.

پورابراهیمی بیان کرد: حضور ۱۶۰ عضو هیئت علمی جوان و توانمند در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با رتبه ۱۹ در بین دانشگاه‌های کشور جایگاه ویژه‌ای به این دانشگاه داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان ایجاد شده و البته در کنار این ظرفیت‌ها نواقصی در تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌ها وجود دارد، که امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مرتبط، مدیریت استان و وزارت علوم به تامین تجهیرات آن کمک کنیم.

او با ناکافی خواندن میزان قرارد‌های بیرونی دانشگاه افزود: امکان همکاری گسترده بین دانشگاه تحصیلات تکمیلی با مراکز صنعتی و معدنی از موارد بسیار مهمی بود که پس از بازدید در جلسه امروز مطرح شد.

در ابتدای این نشست حسین محبی رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با برشمردن دستاورد‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه خواستار تخصیص بودجه کافی و تامین تجهیزات شد.

همجنین هادی بیت الهی رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی با اشاره به توان علمی، پژوهشی و خودباوری اعضای هیئت علمی بر حمایت‌های فرادانشگاهی بر افزایش طرح‌های بیرونی دانشگاه تصریح کرد.

روح الله فدایی نژاد معاون دانشجویی درخواست جذب سرمایه گذار برای تاسیسات ورزشی را مطرح کرد و فرشید کی‌نیا رئیس پارک علم‌و‌فناوری خواستار کمک به بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فتاور شد.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان در جوار شهر ماهان در ۲۷کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.