سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دومین همایش ملی فناوری‌های نوظهور کوانتومی دهم خرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان

دومین همایش ملی فناوری‌های نوظهور کوانتومی دهم خرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر دومین همایش فناوری‌های نوظهور کوانتومی، با بیان اینکه تبادل نظر و انتقال تجربه بین پژوهشگران و متخصصان حوزه‌های مختلف مربوط به فناوری‌های کوانتومی، از اهداف این رویداد است، گفت: شبکه‌سازی و برقراری همکاری‌های علمی و فناورانه بین بخش‌های دانشگاهی و صنعتی کشور و سیاستگذاری در حوزه کوانتومی مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
دکتر مسلم زارعی با بیان اینکه فناوری‌های کوانتومی از جمله حوزه‌های نوظهور و بین‌رشته‌ای است و در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، دفاعی و امنیتی تأثیرگذار است افزود: این همایش با همکاری دانشکده‌های فیزیک و مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان در روز‌های ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
وی گفت: محور‌های همایش شامل اپتیک کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی، سنسور‌های کوانتومی، شبیه‌سازی کوانتومی، محاسبات کوانتومی و مخابرات کوانتومی است.
دکتر زارعی با بیان اینکه دوره اول رویداد کوانتومی نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده است، افزود: حدود۱۷۰ نفر از استادان دانشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در همایش شرکت خواهند کرد.
وی گفت: در ادامه برنامه «نشست کوانتم اصفهان» با حضور اساتید فعال در حوزه‌های کوانتومی و مدیران علمی کشور برگزار خواهد شد. در این نشست در خصوص آینده فعالیت‌های علمی حوزه کوانتومی بحث و تبادل نظر خواهد شد.
دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان در بحث توسعه دانش و علوم بین رشته‌ای از مراکز پیشتاز کشور محسوب می‌شود.
پیش از این نیز همکاری با مرکز بین المللی سرن، رصدخانه ملی و بسیاری از طرح‌های بین المللی از اقدامات مهم این دانشکده، در راستای پیوند دانش‌های بنیادی با سایر علوم فنی و مهندسی بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.