سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده سپاه ملایر:

ویژگی‌های امام راحل در همه ابعاد برای جامعه تبیین شود

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: ویژگی‌های امام راحل در همه ابعاد که انقلاب را از مهلک‌ترین میدان‌ها عبور داد و به اوج کنونی رساند باید بیشتر از گذشته شناخت و برای مردم و نسل جوان تبیین کرد.

علی‌اصغر فارسی با بیان اینکه شناخت این ویژگی‌ها برای مسئولان نیز بسیار ضروری است، گفت: طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب، اصل قضیه و مهم، گفت و گوی امام راحل است که امروز و فردای کشورمان به آن نیاز دارد.

او با اشاره به شروع گام دوم انقلاب و عبور از ۴۰ سال پر فراز و نشیب اول، بیان کرد: جامعه اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی، یکی از مهمترین اصول مبنایی پیشرفت، در گام دوم انقلاب است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت:علاوه بر تشکیل تمدن نوین اسلامی، شناخت ویژگی‌ها و خصایصی است که امام خمینی (ره) با آن توانست بنیان انقلاب را در برهه‌ای از زمان بنا نهد که طاغوت وقت بنای خالی کردن اسلام از محتوای حقیقی خویش و به حاشیه راندن دین و سکولاریته کردن جامعه را داشت.

به گفته  فارسی امام راحل سال‌ها پس از درگذشت ظاهری و فقدان ظاهری، در بین ما زنده است و باید زنده بماند و از حضور او و معنویّت او، فکر او و انگشت اشاره او بهره‌مند بشویم و استفاده کنیم.

او گفت: از سوی دیگر شناخت امام خمینی (ره) به معنای آگاهی صرف از ویژگی‌های امام راحل و دانستن آن نیست، بلکه منظور از شناخت، متخلق شدن به این خلقیات است، به گونه‌ای که خصائص در وجود ما تجلی پیدا کرده و جلوه‌های آن در رفتار فردی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی نمایان شده و اساس کار ما قرار گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: از اعزام یک‌هزار نفر از زائران و عاشقان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل از ملایر به تهران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام زائران به مرقد مطهر امام راحل انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

فارسی اعزام زائران به مرقد امام راحل را یکی از برنامه‌های سالگرد ملکوتی امام راحل عنوان کرد و افزود: علاوه بر این مراسم منسجم سالگرد ملکوتی ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد فاطمیه با سخنرانی امام جمعه ملایر برگزار می‌شود.

به گفته مسئول کمیته اعزام ستاد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همدان، سهمیه این استان برای اعزام به مرقد مطهر امام راحل با سه برابر افزایش به ۶ هزار نفر رسیده است.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.