سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام صهیونیست: با گسترش برنامه هسته‌ای عربستان مخالفیم

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی می‌گوید با اینکه عربستان برنامه هسته‌ای خود را در ازای عادی سازی روابط با تل‌آویو توسعه دهد، مخالف است.

روزنامه نیویورک تایمز ماه مارس گزارش داد یکی از شروطی که عربستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گذاشته آن است که بتواند برنامه هسته‌ای خود را توسعه داده و در خاک خود اورانیوم غنی کند. 

خبرگزاری رویترز می‌گوید وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مخالفت خود را با این شرط عربستان اعلام کرد.

اسرائیل کاتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته‌ای احتمالی عربستان به عنوان بخشی از روابط احتمالی دوجانبه گفت: «به طور طبیعی، اسرائیل چنین اقداماتی را تشویق نمی‌کند. من فکر نمی‌کنم تل‌آویو باید با چنین چیز‌هایی موافقت کند». 

گفتنی است زمستان سال گذشته شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفته بود اکتشافات اخیر نشان می‌دهد عربستان ذخایر اورانیوم گسترده‌ای دارد و قصد دارد از آن استفاده کند.

عربستان یک برنامه هسته‌ای نوپا دارد که قصد دارد آن را گسترش دهد. بخشی از برنامه این کشور برای توسعه هسته‌ای خود غنی‌سازی اورانیوم است. مقامات این کشور می‌گویند قصد دارند از انرژی هسته‌ای برای تنوع بخشیدن به سبد انرژی خود بهره ببرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
بهنام
۱۵:۵۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
عربستان و تمامی کشورها حق استفاده از انرژی هسته ای رو دارند این مقام اسراییلی اگه خیلی ناراحته میتونه بره بمیره
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
اسرائیل خر كی هست ..=.
چ.ک
۰۸:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
عربهای حاشیه خلیج همیشه فارس برید و با اسرائیل روابط خودتان را عادی کنید این هم میشه نتیجه آن دوستی خاله خرس و انسان رو واسه این جور مواقع گفتن دیگه
پیمان اشراقی
۲۰:۱۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

این خبر را بیاور بالا.