توافق عربستان و فرانسه برای همکاری در زمینه انرژی اتمی

عربستان و فرانسه برای همکاری در چارچوب فعالیت‌های صلح آمیز و امن هسته‌ای توافق کردند.

عربستان و فرانسه برای انجام تلاش‌های مشترک در ارتقای بهره وری انرژی و همکاری در زمینه انرژی هسته ای، در چارچوب فعالیت‌های صلح آمیز و امن و نیز مدیریت زباله‌های رادیواکتیو و برنامه‌های هسته‌ای و توسعه ظرفیت انسانی توافق کردند.

میدل ایست به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشت: این توافق نامه در دیدار عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان و اگنس پانیه رونشه، وزیر تحول انرژی فرانسه در ریاض انجام شد.

در بیانیه مشترک صادره از این دیدار آمده است: دو کشور متعهد به اجرای توافق نامه چارچوبی سازمان ملل درخصوص تغییرات آب و هوایی، توافنامه پاریس هستند که شامل تلاش برای کاهش یک و نیم درجه‌ای گرمای زمین است.

این بیانیه می‌افزاید: دو کشور هیدروژن را به عنوان سوخت اساسی برای تحقق اهداف مشترک در دستیابی به رشد اقتصادی پایدار همراه با کاهش پیامد‌های تغییرات اقلیمی می‌دانند.

طبق این بیانیه، دو کشور بر تقویت همکاری در زمینه برق، تبادل تجارب در زمینه تولید برق از منابع تجدیدپذیر، پروژه‌های اتصال برق و تشویق بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه‌های برق توافق کردند.

عربستان و فرانسه همچنین بر همکاری در ارتقای فناوری‌ها و راه حل‌های تغییرات اقلیمی از جمله جذب، استفاده و ذخیره کربن از صنایعی، چون صنعت سیمان، هوانوردی، دریانوردی، پتروشیمی و ... توافق کردند.

در فوریه گذشته نیز عربستان و فرانسه در حاشیه سفر کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه به عربستان، تفاهم نامه‌ای برای همکاری در حوزه انرژی امضا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار