سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی دغدغه‌های دستگاه تعلیم و تربیت در تبریز

جلسه مشترک شورای معاونان، مدیران و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با محوریت بررسی دغدغه‌های تعلیم و تربیت در تبریز برگزار شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست بررسی دغدغه‌های دستگاه تعلیم و تربیت در تبریز گفت: مشکلات و نارسایی‌های موجود در آموزش و پرورش که مربوط به تمام کشور است باید حل و برنامه‌ای پرقدرت برای سال تحصیلی آینده نوشته شود.

آقای محمودزاده افزود: ثبت نام ها، نقل و انتقال‌ها، رتبه بندی و سایر مسائل از مهمترین بحث‌ها است که در ستاد آموزش و پرورش بخشی از این‌ها را بررسی می‌کنیم تا راهکار‌های لازم احصا و عملیاتی شود تا مهرماه خوبی برای آغاز مدارس داشته باشیم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی گفت: مهمترین چالش ما برای مهر ۱۴۰۲ مدارس طرح شهید پناهی (مدارس کانکسی) است و در استان ۳۱۹ مدرسه کانکسی داریم که برای مهر ماه و شروع مدارس در مرحله نخست ۶۶ مدرسه ساماندهی می‌شود.

آقای فرهودی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۴ مدرسه در استان افتتاح شد و سعی می‌کنیم ۸۷ طرح آموزشی در مهر ماه و ۳۵ مرکز آموزشی  نیز در دهه فجر ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

مدیرکل دفتر هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش هم با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری مبارزه با تخلفات آموزشی را به خود اختصاص داده است گفت: فساد و تخلف در دستگاه‌های مختلف ابعاد مختلفی دارد در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه و نهاد اجتماعی و فرهنگ ساز تخلف و فساد یک رنگ و بوی دیگری شاید دارد و باید مبارزه با آن جدی‌تر باشد.

آقای موسوی با بیان اینکه در بحث فساد ستیزی با کسی مماشات نداریم افزود: فساد مبانی اصلی و کارآمدی نظام و دولت را تهدید می‌کند اما کرامت انسان به عنوان یک معلم نباید مخدوش شود بخشی از تخلفات اداری ما عدم آگاهی از قانون و شرح وظایف سازمانی است.

آقای هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش هم در این نشست اظهار کرد: آزمون استخدامی پیش رو از مهمترین مسائل آموزش و پرورش است و امسال درکل ۲۸ هزار نیرو جذب آموزش و پرورش می‌شوند و نقش آزمون علمی به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد و ۶۰ درصد نمرات بر اساس ارزشیابی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.