اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

آقای صحرایی در جلسه مشترک با کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تبریز گفت: مراحل پایانی طرح رتبه بندی معلمان در حال اجرایی شدن است و ۷۵ هزار نفر از معلمانی که مشمول طرح نشده اند  مشکلات و نواقص مدارکشان به مرور برطرف می‌شود.

وی افزود: در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ سرانه‌های دانش آموزی اعم از آموزشی تربیتی، فرهنگی و پرورشی به صورت مستقیم به حساب مدارس واریز می‌شود و واسطه‌ای بین مدرسه و خزانه وجود نخواهد داشت.

آقای صحرایی افزود: مدرسه محوری و هر مدرسه به عنوان یک کانون تربیت در اولویت قرار گرفته است تفویض اختیار به مدارس مدنظر می‌باشد که هدف از آن باز گذاشتن دست مدیران مدارس جهت ایفای نقش موثر است.

استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: نرخ سواد آموزی در این استان از متوسط کشوری پایین است همچنین ۳۸۰ مدرسه کانکسی داریم که هر دوی این مشکلات نیازمند توجه جدی دولت است.

آقای عابدین خرّم در نشست مشترک کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با مدیران و روسای نواحی و مناطق آذربایجان شرقی افزود: تثبیت جمعیت در مناطق مرزی شمال استان ضرورت دارد و فراهم شدن امکانات آموزشی مطلوب از عوامل موثر در این زمینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.