سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقدمات جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین فارسان فراهم شد

شهرستان فارسان برای برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین آماده شده است.

فرماندار فارسان گفت: شهرستان فارسان برای میزبانی از نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین آماده شده است.

سید هادی صالحی تاکید کرد: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی فارسان از ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ تا ۵ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: کاهش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دوران شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برگزاری جشنواره اقوام با هدف ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هم‌افزایی بین اقوام، تشریح نقش اقوام درخصوص زنجیره غذایی و تولید، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه و توجه به داشته‌های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


فرماندار فارسان اضافه کرد: در شهرستان فارسان خانوار‌هایی با تنوع اقوام بختیاری‌ها، قشقایی‌ها و فارس‌ها ساکن هستند و به‌طور مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه سوغات، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مربوط به اقوام ایرانی استان‌های مختلف کشور با ۱۰۰ غرفه برپا خواهد شد که از این تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشایر نقاط دیگر کشور و بقیه به معرفی سوغات، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مناطق گوناگون چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

صالحی، اقتصاد و صنعت گردشگری را از منابع درآمدزا با اشتغال بالا و عوارض کم نسبت به صنایع دیگر دانست و اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های ویژه فرهنگی، معرفی تولیدکنندگان برتر و تقویت اقتصاد گردشگری از برنامه‌های دولت سیزدهم در شهرستان فارسان به‌شمار می‌رود.

وی گفت: برای برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین چهار مدرسه، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌های شهرستان فارسان به‌منظور اسکان شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

صالحی افزود: برگزاری مسابقه‌های بومی محلی در رشته‌های ورزشی روستایی و عشایری، همایش زنان زاگرس‌نشین و بی‌بی‌مریم بختیاری و همایش معتمدان و متنفذان اقوام ایران‌زمین از برنامه‌های جنبی این جشنواره به‌شمار می‌رود.

فرماندار فارسان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰ مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی در شهرستان فارسان صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.