سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تور‌های گردشگری به مقصد خنک‌ترین نقطه کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیر‌کل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره گل محمدی لاله‌زار گفت: برای حضور مردم در این جشنواره تور‌های گردشگری راه‌اندازی می‌شود.

فریدون فعالی گفت: مراسم آغاز به کار پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه جاری در گلزار شهدای کرمان و در قالب برنامه‌هایی همچون عطر افشانی و گلاب‌پاشی مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین قبور شهدای هشت سال دفاع مقدس انجام گرفت.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این جشنواره هرساله از استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبرو بوده است، افزود: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نیز شاهد حضور گسترده علاقه‌مندان به طبیعت در منطقه گردشگری لاله‌زار باشیم.

او با بیان اینکه با همکاری مشترک نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مسئولان فرمانداری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد بردسیر و همچنین دیگر دستگاه‌های مرتبط زمینه برای حضور حداکثری مردم و معرفی هرچه بهتر این منطقه گردشگری فراهم شده است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر آورده اقتصادی، موجب بستر‌سازی مناسب فرهنگی در زمینه حفاظت از محیط زیست و مناطق بکر گردشگری همچون لاله‌زار برای مردم و گردشگران می‌شود.

فعالی با اشاره به اینکه خانه‌های بوم‌گردی منطقه گردشگری لاله‌زار بردسیر آماده میزبانی از گردشگران هستند، افزود: با توجه به اینکه لاله‌زار منطقه گردشگری بوده و تعداد زیادی از گردشگران و مردم مختلف استان کرمان به این منطقه سفر می‌کنند بنابراین می‌طلبد بر تعداد اقامتگاه‌های این منطقه افزوده شود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای اجرای تور‌های گروهی به مقصد لاله‌زار اعلام آمادگی کرده‌اند که از مردم دعوت می‌شود در این جشنواره شرکت کنند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه برپایی آیین گلاب‌گیری، عرضه و فروش محصولات و تولیدات سنتی و محلی از برنامه‌های جنبی این جشنواره در بردسیر خواهد بود، گفت: در این روز برگزاری جشنواره، اجرای غرفه‌های صنایع‌دستی، برنامه‌های خاص ورزشی از جمله پرواز با پاراگلایدر، قایق‌رانی، طناب‌کشی، مسابقات بومی و محلی و برپایی سیاه چادر عشایری را نیز خواهیم داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.