سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ملی توانمندسازی دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح ملی توانمندسازی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم از سن ۱۲ تا ۱۸ سال خبر داد و گفت تا کنون 12 هزار و 7 نفر تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

  جلیل شهریاری اظهار کرد: در هفته ملی مهارت تلاش می‌کنیم از طریق گروه‌های مردمی و مرجع از جمله دهیاران، گروه‌های جهادی، آموزش‌های فنی و حرفه‌های را بیشتر و بهتر به متقاضیان ارائه کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در این طرح هر یک از دهیاران و گروه‌های جهادی سفیرانی برای ترویج مهارت‌آموزی و به دنبال آن اشتغالزایی جامعه هدف خواهند بود.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۵۱۲ نفر در این استان سال قبل مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ورود به بازار کار را فرا گرفتند،گفت: عملکرد این اداره کل در سال ۱۴۰۱ در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیررسمی و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها نسبت به سال قبل آن 40 درصد افزایش داشته که این رشد با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان مسئول ادامه داد: از رقم 28 هزار و 512 نفر آموزش دیده مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، بیش از 10 هزار نفر زن بوده‌اند.

این مسئول بیان کرد: بیشتر آموزش‌ها در محیط کار واقعی بوده و تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال برای متقاضیان داشته است.

وی از اجرای طرح ملی توانمندسازی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم از سن ۱۲ تا ۱۸ سال خبر داد و گفت: در این زمینه در بخش دولتی ۱۷۷ دوره طرح تابستانه مهارت در سامانه درج شده که تاکنون 12 هزار و 7  نفر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بخش خصوصی نیز ۲۷۴ دوره تعریف شده که دانش‌آموزان علاقمند به مهارت‌آموزی در حال ثبت‌نام هستند،،، ساعات آموزش از 30 تا 120 ساعت متغییر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هدف از اجرای طرح، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و فراهم کردن فرصت کسب مهارت است تا با آموزش‌های متناسب با نیاز بازار آشنا شوند و پس از ارتقای توانمندی های مهارتی و استعدادسنجی در مسیر انتخاب آینده شغلی خود گام بردارند.

وی افزود: اولین جلسه مردمی سازی با شرکت بیش از ۸۰ نفر از معتمدان، فعالان اجتماعی، مدیران موسسات مردم نهاد، سمن‌ها و سفیران مهارت آموزی در زاهدان برگزار شد.

وی گفت: برای اجرای این طرح پیش بینی شده تا نشستی با گروه‌های جهادی، دهیاران و شوراهای روستایی انجام شود چرا که معتقد هستیم این اقدامات راهکار ارتباط بیشتر با مردم است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.