درآمدزایی برای عشایر با ایجاد کمپ گردشگری در منطقه عشایری نگاران

رئیس امور عشایری سراوان گفت: دره‌نگاران ظرفیت بی‌بدلیل در مناطق عشایری شهرستان سراوان است که می‌تواند با ایجاد کمپ گردشگری و بومی گردی کمک شایانی به اقتصاد خانوار‌های آن منطقه داشته باشد.

 سلمان قدوسی در جلسه تبیین اهداف و برنامه‌های امور عشایری و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: نقطه‌به‌نقطه مناطق عشایری شهرستان دارای پتانسیل و ظرفیت‌های ویژه‌ای است که بهره‌برداری و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند اقتصاد خانوار‌های عشایری را دگرگون سازد.

وی افزود: سنگ‌نگاره‌های منطقه عشایری نگاران بزرگ‌ترین نگارخانه سنگ‌نوشته ایران است و قدمتی ۱۰ هزارساله دارد و موردتوجه گردشگران مختلف در طول سال است؛ ظرفیت بی‌بدیلی است که با ایجاد کمپ‌های گردشگری و بوم‌گردی‌های سنتی در این منطقه، پخت غذا‌های محلی، فروش تولیدات عشایری و صنایع‌دستی به گردشگران می‌تواند در اقتصاد عشایر و افزایش درآمد آن‌ها بسیار مؤثر باشد.

رئیس اداره امور عشایری سراوان با اشاره به مناطق عشایری حوزه کوه سفید، ادامه داد: سنگ گرانیت این منطقه مرغوب‌ترین معادن سنگ گرانیت را دارد که بهره‌برداری از آن می‌تواند کمک شایانی به اشتغال پایدار عشایر آن منطقه داشته باشد.

برچسب ها: جهادتبیین ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
عشایر باید مراقب وحوش باشن دیگه