سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشت طرح عمرانی عشایری هفته دولت در شاهرود به بهره‌برداری رسید

رییس اداره امور عشایری شاهرود گفت: هشت طرح عمرانی با اعتبار۲۳ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال هفته دولت در حوزه عشایری این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رضا نقی‌زاده رییس اداره امور عشایری شاهرود با اشاره به اینکه این طرح‌ها در حوزه‌های تامین و نگهداری آب مناطق عشایری، مرمت و ساخت ابنیه در محورهای عشایری سطح شهرستان به بهره‌برداری رسید، افزود: این طرح‌ها در راستای رفع دغدغه‌های جامعه مولد عشایر به سرانجام رسید.

وی به تامین آب شرب دام در مسیرهای کوچ و دامداری‌های مناطق ییلاقی و قشلاقی بخش بیارجمند با بهره‌برداری از طرح ساخت منبع ذخیره آب چاه عمیق با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: آخرین مرحله از تکمیل، حفر و تجهیز این چاه عمیق پایان یافت.

رییس اداره امور عشایری شاهرود با بیان اینکه طرح‌های افتتاح شده امسال نسبت به ۲ سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشت، ابراز کرد: مطالعه، حفاری، لوله‌گذاری چاه عمیق، تامین برق، دیوارکشی محوطه و ساخت منبع ذخیره ۳۰۰ متر مکعبی بخش بیارجمند طی ۲ سال گذشته افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه داشت.

۵۲ میلیون لیتر به عشایر آبرسانی شد

نقی‌زاده با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون به مناطق ییلاقی و قشلاقی عشایری ۵۲ میلیون لیتر آبرسانی شد، اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۳۸۰ نفرساعت دوره آموزشی و ترویجی در راستای توانمندسازی عشایر به‌ویژه بانوان عضو صندوق‌های خرد ارایه شد.

وی با بیان اینکه با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت‌های فردی، اجتماعی و همچنین توسعه معیشت پایدار و افزایش درآمد خانوارهای عشایر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۲ دوره آموزشی برای عشایر این شهرستان برگزار شد، افزود: آموزش خیاطی، شیرینی‌پزی ، گلیم بافی، حوله‌بافی، پرورش دام، بیمه دام، تسهیل‌گری نحوه فروش و بازاریابی محصولات و آموزش ارکان تشکل‌ها در دستور کار است.

رییس اداره امور عشایر شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه برای نخستین بار امسال دوره آموزش خیاطی، حوله‌بافی و خرید تجهیزات مربوطه به زنان عشایر رضا آباد خارتوران و میقان با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال ارایه شد، ابراز کرد: ۱۰۰ نفر از بانوان عشایر با ارایه این آموزش‌ها دارای مدرک معتبر با هدف ایجاد درآمد برای خانوار شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.