سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری قلبی عروقی اولین علت مرگ در البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این اولین علت مرگ در استان بیماری‌های قلبی عروقی است، گفت: ۶۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان کم تحرک هستند.

صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مناسبت فرارسیدن ۷مهر روز جهانی قلب گفت:  ۴۳ درصد از کل مرگ ها در استان در اثر بیماری های قلبی و عروقی رخ می دهد. 
 
او افزود:  بیماری قلبی عروقی به عنوان یک اختلال چند عاملی شناخته می شود. مهمترین  عوامل خطر آن تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و الکل و کم تحرکی است.
 
صیادی گفت:  براساس پیمایش ملی عوامل خطر  بیماری های غیرواگیر ۶۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان کم تحرک هستند.
 
او افزود:  کم تحرکی و تغذیه ناسالم منجر به اضافه وزن و چاقی، فشار خون بالا، قند خون بالا و چربی خون بالا می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:  بیش از ۲۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان چاق هستند و میانگین مصرف نمک در ۲۴ ساعت بیش از ۹ گرم است که بیش از دو برابر حد مجاز است.
 
او گفت: در استان البرز  از سال ۹۵  با ادغام برنامه خطرسنجی سکته های قلبی عروقی در نظام شبکه های بهداشتی، پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی در اولويت قرار گرفت و  اقـدامات زيـادي از جمله شناسایی و تشخیص زودهنگام عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و مشاوره های کنترل عوامل خطر  به صورت رایگان صـورت‌ می گیرد  که می توان از بروز و پیشرفت این بیماری درگروههای سنی مختلف پیشگیری کرد.
 
صیادی از افراد بالای ۳۰ سال در استان خواست با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود , عوامل خطر بیماری های قلبی و دیگر بیماری های غیرواگیر را کنترل و بررسی کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.