سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب ساختمان و دیوارکشی‌های غیرمجاز ۳۰۰ قطعه باغ شهر در شیراز + تصاویر

با حضور و نظارت مستقیم نمایندگان دادستانی مرکز استان فارس، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ۳۰۰ قطعه از باغ شهر‌های شمال غرب شیراز تخریب شد.

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه با حضور و نظارت مستقیم نمایندگان دادستانی مرکز استان فارس، ساخت و ساز‌های غیرمجاز شامل دیوار کشی و ساخت ساختمان در ۳۰۰ قطعه از باغ شهر‌های شمال غرب شیراز تخریب شد، اظهار کرد: این عملیات در جهت اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و از جمله موضوعات پیگیری شده در معاونت صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان فارس است.

او با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیرمجاز گفت: این عملیات مساحتی به میزان ۶۵ هکتار از اراضی مناطق آب پرده و کودیان را شامل می‌شود و طی آن ۲۲۰ دیوار کشی غیرمجاز، ۲۵ ساختمان و اتاقک، ۲۰ مورد پی کنی، ۳۵ مورد سایر تأسیسات و دپو مصالح ساختمانی را در بر می‌گیرد.

بحرینی با تقدیر از همکاری کامل پلیس امنیت اقتصادی استان فارس، فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، مدیریت جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی، مدیریت راهداری استان و شهرستان شیراز بیان کرد: عملیات اجرا شده در این ۲ نقطه از شمال غرب شیراز زمینه پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال و همچنین جلوگیری از تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی و مال باخته شدن افراد را فراهم کرد.

این مقام قضایی با اشاره به اراده دستگاه قضایی در شناسائی، تعقیب و برخورد قانونی و قاطع با زمین خواری، تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تعرض به اراضی ملی، انفال و حریم و بستر رودخانه‌ها در شیراز و سراسر استان با اولویت عوامل اصلی و مسببان تصریح کرد: در این فرایند تنها اجرای دقیق قانون مد نظر مقامات قضایی قرار دارد. 

دادستان مرکز استان فارس اضافه کرد: در جهت تأکیدات مستمر رئیس کل دادگستری استان فارس در جلسات شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و حفظ حقوق بیت المال همه مسئولان باید درچارچوب اختیارات قانونی خود اقدامات پیشگیرانه را دستور کار خود قرار دهند و پیش از وقوع هر گونه اقدام غیرقانونی زمین خواران راه را بر سودجویان ببندند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
?