سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت محورهای منتهی به گلزارشهدای کرمان در هفته مقاومت

در هفته مقاومت کدام محورها در محدوده گلزار شهدای کرمان مسدود است.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲ میلیون خدمت از سوی پلیس راهور در حوزه آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه، خدمات شماره گذاری و پلاک، گواهینامه، رسیدگی به سوانح رانندگی و برخورد با تخلفات رانندگی به مردم ارائه شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال در سوانح رانندگی داخل شهر‌های استان ۹۳۰۵ فقره تصادف رخ داده که از این تعداد ۲۷۵۸ فقره ان خسارتی و ۶۳۶۸ فقره جرحی ۱۷۹ فقره فوتی بودند و بر اثر این سوانح ۱۹۵ نفر جان خود را از دست داده و ۷۶۱۳ نفر مجروح شده و در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند.

سرهنگ خوشوقت توجه نداشتن راننده به جلو هنگام رانندگی با ۳۲ درصد سهم و رعایت نکردن حق تقدم با ۲۶ درصد سهم را از مهمترین علل وقوع تصادفات شهری استان برشمرد و گفت: در جان باختگان سوانح رانندگی، موتورسیکلت سواران با ۳۶ درصد و عابران پیاده با ۴۳ درصد، بیشترین سهم را داشته اند که بر استفاه از کلاه ایمنی، آموزش و مهارت رانندگی و داشتن گواهینامه تاکید داریم.

وی با اشاره به یک میلیون و ۸۰۰ هزار اعمال قانون رانندگان متخلف بیان کرد: در حوزه هوشمندسازی پلیس، ۱۰ سامانه هوشمند کنترل سرعت در معابر درونشهری در مرکز استان به طور میانگین روزانه بیش از ۲ هزار پلاک را اعمال قانون می‌کنند و پلیس راهور از طریق ۶۸ دوربین نظارتی ترافیکی اقدام به نظارت تصویری می‌کند و پیگیر افزایش تعداد این دوربین‌ها در جلساتی با استانداری و دیگر ادارات مرتبط هستیم.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به قبولی بیش از ۷۰ هزار نفر در آزمون‌های آیین نامه و دریافت گواهینامه رانندگی تصریح کرد: در بخش شماره گذاری، بیش از ۱۶۸ هزار خدمت به مردم ارائه شده که از این تعداد، ۱۲۰ هزار آن مربوط مربوط به نقل و انتقال وسایل نقلیه بوده است و جا دارد از تلاش و زحمات اصحاب محترم رسانه که با انعکاس دانستنی‌های ترافیکی و افزایش آگاهی شهروندان از وقوع تصادفات و ورود خسارات مالی و جانی به مردم جلوگیری می‌کنند قدردانی کنیم.

سرهنگ خوشوقت در تشریح محدودیت‌های ترافیکی ایام سالگرد شهدای مقاومت نیز گفت:به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این مناسبت مهم از روز ۱۲ تا ۱۸ دیماه، تردد هرگونه وسایل نقلیه سنگین از میدان بیرم آباد به سمت بلوار شهید پورجعفری و همچنین از پل سیدی به سمت بلوار آیت الله خامنه‌ای و بلوار شهید پورجعفری ممنوع است.

وی افزود: در روز ۱۳ دیماه تردد هرگونه وسایل نقلیه در خیابان شهدا از تقاطع عصای سفید (آلاشت-شهدا) به سمت گلزار ممنوع است در بلوار شهید پورجعفری از سمت تخت دریاقلی بیگ، دوربرگردان اول و از سمت بلوار آیت الله خامنه‌ای به سمت گلزار دوربرگردان روبروی پمپ بنزین به سمت گنبد جبلیه ممنوع است و مسیر‌های ورودی گلزار هم بسته بوده و هیچگونه ترددی به جز تیم‌های امدادی و مجوز دار نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ممنوع بودن پارک وسایل نقلیه در بلوار شهید پورجعفری و مقابل پل گنبد جبلیه بیان داشت: به منظور رفاه حال زائران محترم، یک پارکینگ مختص اتوبوس‌ها و یک پارکینگ مختص خودرو‌های سواری تعبیه شده و ورودی و خروجی خودرو‌های سواری مجزا بوده و رانندگان عزیز پس از ورود به پارکینگ با گرفتن راهنمایی از نگهبانان و تابلو‌های راهنما حتما از مسیر‌های تعیین شده خارج شوند. 

برچسب ها: ترافیکی ، گلزارشهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.