سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صدور پروانه‌های ساختمانی از سوی نظام مهندسی دو هفته‌ای صادر می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در صورتی که‌ نقشه‌های ارائه شده ساختمان‌ها به نظام مهندسی مشکلی نداشته باشد، پروانه‌های ساختمانی دو هفته‌ای صادر می‌شود.

حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در  امر صدور پروانه ساختمانی در صورتی که از لحاظ نقشه های ساختمانی مشکلی وجود نداشته باشد و در  نقشه ها کنترل  ضوابط و مقررات ملی رعایت شده باشد ظرف دو تا سه هفته پروانه های ساختمانی صادر می شود.

به گفته وی، در طرح تفصیلی درخواست مضاعفی از‌ جمله  اضافه شدن طبقات و یا  دادن پارکینگ بیشتر باعث می شود که مدت زمان صدور پروانه ساختمانی افزایش یابد.

شکیب ادامه داد:  در بسیاری از ساختمان‌ها که تعداد  آن به ۱۰ هزار واحد می رسد شاهد آن هستیم که ضوابط ایمنی از جمله اطفای حریق رعایت نمی شود و  همین امر باعث ایجاد مشکلات بسیار در حوزه ساخت و ریزش ساختمان ها بعد از یک دوره ساخت خواهد شد.

وی افزود: در مقررات ملی ساختمان متاسفانه ضوابط جوابگوی نیاز ها نیست و باید  بازنگری در این حوزه صورت  گیرد  همچنین  در مبحث ۳  طراحی  ساختمان ها  مبحث ۹ و۱۰  که برای مقاومت در برابر زلزله است باید بازنگری ها صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.