سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح پروژه سرریز سد شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان

به مناسبت دهه فجر، پروژه سرریز سد شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهرستان بافت با حضور مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

حمید علیدادی سلیمانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای کرمان در مراسم افتتاح سرریز سد شهید سلیمانی بافت، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر فرصت تجدید عهد و پیمان با امام بزرگوار و شهدای عزیز است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شکوه، عظمت و فداکاری ملت ایران نشان داده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه سرریز سد شهید سلیمانی بافت تصریح کرد: به منظور کنترل فرسایش کانال خاکی پایاب سرریز سد شهید سپهبد قاسم سلیمانی بافت و پایدارسازی آن و به منظور حفاظت و ایمن‌سازی خط لوله انتقال آب خام به تصفیه‌خانه آب شرب و همچنین خط لوله انتقال آب صنعتی این سرریز احداث شده است.

حمیدرضا فرحبخش مجری طرح ساختمان سد شهید سلیمانی بافت نیز به بیان مشخصات فنی این پروژهپرداخت و گفت: مجموع طول کانال ۷۵۰ متر است و نوع سرریز از نوع پهن با عرض ۶۰ متر و ارتفاع ۴ متر است و حجم کل خاکبرداری برای اجرای این پروژه ۴۸ هزارو ۷۰۰ مترمکعب و حدود ده هزار مترمکعب گابیون‌بندی در پایین دست انجام شده است. 

وی افزود: در مجموع ۱۲ هزارو ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام و بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ مترمکعب عملیات سنگ و سیمان اجرا شده است. 

فرحبخش تصریح کرد: اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز و برای اجرای آن بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.