سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری فائو در دفع هجوم ملخ ها به مزارع افغانستان

فائو از همکاری در زمینه کنترل و مجادله علیه هجوم ملخ ها به ولایت‌های افغانستان خبر داد.

صدر اعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری  با نجیب امیرزی، معاون سازمان غذا و زراعت ملل متحد در افغانستان دیدار کرد.
دفتر رسانه های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کرد: در این دیدار دو طرف پیرامون تقویت هماهنگی و همکاری میان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، فراهم سازی امکانات مالی و تکنیکی، فراهم سازی متخصصین ساحوی جهت مجادله علیه آفت ملخ گفتگو و تبادل نظر کردند و طرح‌های آینده را جهت تطبیق با یکدیگر شریک کردند.
معین زراعت و مالداری از آمادگی های وزارت زراعت جهت مجادله علیه آفت ملخ در ولایت‌های مختلف افغانستان گفت:‌ از مسئولان سازمان غذا و زراعت ملل متحد می خواهیم که در قسمت ترمیم و فعال سازی دستگاهای ادویه(دارو) پاشی و فراهم سازی امکانات مالی و تکنیکی وزارت زراعت را همکاری نمایند.
در همین حال مسئولان سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در این دیدار از آغاز تطبیق برنامه ‌جهت کنترل و مجادله علیه آفت ملخ در ولایت‌هایی که در خطر حمله قرار دارند از همکاری و هماهنگی لازم خبر داد.

پیش از این نیز سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان اعلام کرد هجوم ملخ ها در بدترین زمان ممکن، ۸ ولایت شمالی افغانستان را تحت تاثیر قرار داده و این وضعیت تهدید مواجه شدن میلیون‌ها نفر٬ به شمول کودکان٬ به گرسنگی در این کشور را تشدید می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.