کاظمی قمی:

هیأتی برای انجام توافقات زراعتی ایران و افغانستان ایجاد شود

کاظمی قمی در دیدار با سرپرست وزارت زراعت طالبان گفت هیأتی تعیین شود تا روی عملی سازی و آغاز توافقات دو کشور در بخش زراعت قدم بردارند.

مولوی عطاء الله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفت وگو کرد.

مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این دیدار گفت: در جریان سفر به کشور ایران بر همکاری در ۵ بخش عمده (زراعت، مالداری، منابع طبیعی، آبیاری و بورسیه‌های تحصیلی) توافقاتی صورت گرفته است که ما آماده عملی سازی این توافقات هستیم.

در همین حال حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در افغانستان بر عملی سازی توافقات انجام شده تأکيد کرد و افزود: هیأتی تعیین شود تا روی عملی سازی و آغاز این توافقات قدم بردارند.

پس از سفر سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به کشور ایران و دید و بازدید از بخش‌های مختلف زراعتی، مالداری و آبیاری آن کشور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به‌منظور عملی سازی توافقات میان دو طرف با سرپرست وزارت زراعت در مقام این وزارت در کابل دیدار کرد.

پیش از این معاون وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی ایران در دیدار با معین مسلکی وزارت زراعت افغانستان در تهران گفته بود که کشورش آماده است در بخش های زراعتی در افغانستان سرمایه گذاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار