سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان

زین الدینی با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری طاعون گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵۲ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون واکسینه شوند.

محمود زین الدینی گفت: طرح واکسیناسیون دام های سبک شهرستان کرمان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک همزمان با شروع فصل بهار آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نقش مهمی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی دارد و هدف از اجرای این طرح، ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان در جمعیت دام های سبک می باشد، افزود: با توجه به اینکه این بیماری جزو بیماری های به شدت کشنده در جمعیت دام های سبک می باشد و در چراگاه های مشترک با حیات وحش قابلیت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش را دارد و به منظور ایمن سازی دام های روستایی به صورت رایگان با استفاده از تمام توان بخش دولتی و با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی واکسیناسیون انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان کرد: واکسیناسیون سراسری دام های سبک علیه بیماری های مختلف دامی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت دام دارد و از اهمیت بالایی در حفظ سلامت دام و امنیت غذایی برخوردار است.

وی از دامداران درخواست کرد: به منظور پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام های سبک و با توجه به کوچ رو بودن بخشی از دام های شهرستان، همکاری لازم را با تیم های واکسیناسیون داشته باشند و حتما قبل از کوچ نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.