سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندسازی دانش آموز، هدف طرح نماد درکوهبنان

جلسه بررسی طرح نماد در شهرستان کوهبنان باهدف تبیین ابعاد طرح برگزار شد.

 

 

به منظور ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‎ها جلسه کمیته علمی اجرایی طرح ملی نماد با حضور مدیران و کارشناسان ادارات مربوطه دردادگستری کوهبنان برگزار شد.

علی محبوب پور رییس دادگستری هدف کلی طرح نماد را تأمین و ارتقای مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور عنوان کرد و گفت: در طرح نماد مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر اجرا می‌شود.

 

محبوب پور، در ادامه مطرح نمود: رشد آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و پایین آمدن سن اعتیاد بسیار نگران کننده است.

وی افزود: خانواده و مدارس دو نهاد موثر و مهم در الگوسازی افراد جامعه می‌باشندکه توجه به نقش هرکدام می‌تواند اقدام مثبتی در جهت پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی باشد.

نماینده عالی قضایی در شهرستان کوهبنان بیان کرد: بهترین موقعیتی که اصلاح رفتاری موفقیت آمیزتر از سنین بالاتر می‌باشد، سنین نوجوانی است چرا که دراین سنین می‌توان رشد شخصیتی را به مسیر درست هدایت کرد.

محبوب پور گفت: یکی از راه‌های رفع مشکلات مدارس این است که مشاوران قوی و زبردست را جذب نمایند و همچنین شرایط حضور مددکاران اجتماعی در مدارس سهل وآسان گردد که این اقدامات جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس، بسیار موثر می‌باشد.

 

برچسب ها: کوهبنان ، مشاوران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.