سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چراغ سبز وزیر صنعت برای خصوصی‌سازی خودروسازان

وزیر صنعت با بیان اینکه ‌‌خصوصی‌سازی در برنامه‌های جدی وزارت صنعت قرار دارد‌ گفت: خصوصی‌سازی پیام انقلاب است و در این حوزه ‌باید اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذار انجام ‌‌شود.

عباس علی‌آبادی پیش از ظهر در آیین رونمایی از موتور دیزل لکوموتیو ایرانی با بیان اینکه‌ امروز ‌ثابت کرد‌یم که می‌توانیم و بن‌‌بستی در کشور وجود ندارد، اظهار داشت: موتور دیزل لکوموتیو رونمایی شده تماما ایرانی بوده و به دست متخصصان جوان کشورمان شاخته شده و آنها نشان دادند که ‌هیچ بن‌بستی برای تولید در جمهوری اسلامی ایران نداریم.

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ما کنار مردم ایران می‌مانیم‌ و اعلام می‌کنیم که تمام نیاز کشور را از ابعاد مهندسی برطرف خواهم ساخت، ‌‌‌افزود:‌ با کمک هم می‌توانیم بر تمام مشکلات غلبه کنیم  و متخصصان جوان کشورمان امروز در کارخانجات لکوموتیوسازی ایران این مهم را ثابت کردند ‌و مطمئن هستیم که تمام نیاز کشور را با کمک این جوانان تأمین خواهیم کرد.

علی‌آبادی با بیان اینکه با رونمایی از این موتور دیزل چهار هزار اسب بخار، کشورمان به فهرست کشورهای سازنده موتور دیزل لوکوموتیو جهان پیوست،  تصریح کرد: لوکوموتیوهای برقی به زودی عرضه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر به دنبال صنعت صادرات دانش بنیان محور هستیم باید بدانیم بخش ریلی از مهم‌تر‌ین گذرگاه‌ها‌ست، ادامه داد:  باید در صنعت ریلی به طور اساسی سرمایه‌گذاری کنیم؛ در حال حاضر لوکوموتیو داریم؛ واگن داریم و راه‌آهن ایران هر الگویی که بخواهد فقط کافیست که سفارش بدهد.

علی‌آبادی با بیان اینکه در هر تعدادی که راه‌آهن بخواهد آماده ساخت واگن و لوکوموتیو هستیم، اضافه کرد: از قول دولت به عنوان یکی از حامیان اصلی تولیدات داخلی، آماده هرگونه همکاری با بخش‌های مختلف هستیم؛ برای ما بن‌بستی وجود ندارد و ما چیزهایی می‌سازیم که دیگران نساخته‌اند‌.

‌وی با اشاره به اینکه ما در مهندسی و نوآوری دانش‌بنیان‌ها محصولاتی ساخته‌ایم ‌که هنوز نمونه خارجی ندارد، خاطرنشان کرد:‌ بحث صادرات از جمله اولویت‌های اصلی صنعت ما‌ست لذا بر دانش‌بنیان‌های صادرات‌محور متمرکز شده‌ایم.

‌وزیر صمت با اشاره به اینکه ‌تولیدات صنعتگران ایرانی به زودی ‌بازار‌های دنیا را درخواهد نوردید‌، گفت: بازارهای دنیا نخستین موئلفه‌شان کیفیت است که ما در این مورد در تراز جهانی قرار داریم.

وی با بیان اینکه در وزارت صنعت  به دنبال بازارهای جهانی هستیم، خاطرنشان کرد: دنیا این قدرت ایران را باور کرده و اکنون بیش از 2 هزار بازرگان تراز نخست بین‌المللی ‌وارد ایران شده‌اند.

‌وزیر صمت با بیان اینکه لوکوموتیو‌های برقی یا خودروهای برقی از آن جهت مهم‌اند که ‌دانش امروز هستند‌، افزود: امروز مطالبه ما ‌فراتر از آن چیزی است که وجود دارد، ما به دنبال خودروهایی با تراز هوشمندی در بازار هستیم و امسال به فضل الهی قدرت این را داریم که فراتر از برنامه‌ریزی‌ها پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه ما باید به سمتی حرکت کنیم ‌که لوکوموتیوهای‌ تولیدی حداکثر بهره‌وری را داشته باشند، ‌گفت: ‌در حال حاضر هم در بخش ریلی و هم در بخش حمل و نقل جاده‌ای ‌در حال فعالیت هستیم و امسال محصولات برقی با‌کیفیت ایرانی را در بازار خواهیم دید.

وزیر صمت با توجه به بحث خصوصی‌سازی خودرو‌سازان ادامه داد: خصوصی‌سازی پیام انقلاب اسلامی است ولی ‌ما نباید منتظر باشیم فرایندهایی طی شود‌، در وزارت صمت دستگاه‌هایی که باقی مانده‌اند توسعه‌ای هستند ولی لازم است آنچه که را دارند ‌به بخش خصوصی واگذار کنند.

 علی‌آبادی با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی در برنامه‌های جدی ما قرار دارد‌، ادامه داد: در این حوزه اول باید اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذار انجام ‌‌و ظرفیت‌های خصوصی ‌شناسایی شود تا بتوانیم به اهلش واگذار کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر کارخانه ای که به بخش خصوصی واگذار شد به نابودی کشانده شد ببینیم و تعریف کنیم،ههههههههه
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر درب این خودروسازی ها را گل بگیرد و خودرو با صرفه وارد کنید به خدا صرفه جویی بزرگی در کشور صورت می گیرد مانند عراق که خودرو سازی ندارد و بهترین ماشینها را با کمترین قیمت دست مردم می دهد ،
خودروسازی که با افزایش قیمت دلار قیمتها را دیگه یک میلیون و دو میلیون بالا نمی برند یکدفعه ۱۰۰ _۵۰ میلیون تومان بالا می برند نه دیگه ملی هست و نه افتخار دارد .
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
قیمت بنزین در ایران از اب ارزان تر است و برای مدیریت بهتر و جلوی گیری از قاچاق افزایش شدید قیمت لازم هست
مردم
۲۳:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهترین هنر مسئولین وعده‌اي پوچ بی لیاقتی کاشت ناامیدی سخنان بیهوده باند بازی اعزام نزدیکان به انور آب پارتی بازی عدم رعایت عدالت تظاهر به بچه مومن بودن کاغذ بازی و. است آنها در واقع اصحاب جمل هستند که اگه کاری برا انقلاب انجام دادند حالا طلبکار مردم وبیت المال شدند آخرش هم اروپا یا کانادا میروند
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
احسنت ، کجاست اون لیاقت فدایی بودن اول انقلاب ،لعنت به این پول و مقام که .....
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مافیا خودرو خود دولته با پشتیبانان در قوا و ارگانهای دیگر
ب م
۲۲:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خصوص سازی بدون رقابت معنی ندارد شرکت قطعه سازی که در عضو هئیت مديره ایران خودرو قطعات تولیدی خود راه با دو تا سه برابر قیمت تمام شده به ایران خودرو بفروش می‌رساند واردات خودرو باید آزاد شود تا رقابت شکل گیری
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
درد بی درمان. خودرو سازی .
فقط واردات وسلام .
منصور
۲۲:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اخه کدوم کارخانه را خصوصی سازی کردید و فعالیتش بیشتر شده که این دومی باشه
داستان تکراری کارخانه های ورشکسته و بدهکار به بانکها و کارگران اواره
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوبه بخش خصوصی اگه از جنس شما فرغون سازا باشه منتظر پراید ۵۰۰م باشیم صنعت خودرو تو ایران هیچوقت درست بشو نیست.رانت خوری بلای جان خودرو شده
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا وقتی رقابت نیست انحصار ادامه دارد
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جمع کنید مسخره بازیا . این صنعت اینقدر کثیفه و قدرتمند که فقط حکومت خودش که دستش تو کاره
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مطمئن هستید که دیگه نمیخواین مردم رو آزار بدید و خونشون رو بچکونید؟!
اگه راست میگید انحصار طلبی رو از برخی خواص بگیرید چه خودرو چه مابقی کالاها.
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خوبه حالا خصوصی سازی پیام انقلابه که پنجاه ساله هنوز کاری نکردین و فقط شعار میدن
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جمع کنید بابا، خودرو دیگه آرزو شده
پبدنی
۱۷:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خصوصی سازی خودروسازان زمانی اهمیت دارد که دولت بسمت تولید خودروهای پاک تمام برقی و با تیراژی بسیار رقابتی و به بیش از دهها ملیون در سال برسد اینگونه این صنعت افتخار خواهد داشت که رقابت‌ها شدید و جدی و بین دولت و بخش خصوصی در چندین قطب بزرگ خودروسازی باشد
علی اکبر
۱۷:۱۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ترا بخدا صنعت خودرو را به بخش خصوصی کارکن و با غیرت و نجیب بدهید یقینا جهانی هم میشوند
Bakhtiyari
۱۷:۱۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خودروسازی باید از صفر تا صد خصوصی سازی شود
دولت باید در امور حاکمیتی و سیاستگذاری درست باشد نه در مونتاژ خودرو
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط امیدوارم دست یک یا چند سرمایه گذار پاکدست بدهند که متخصص واقعی استخدام کنه نه پسر خاله و پسر عمه
به به
۱۶:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
این هم مثل خصوصی سازی و واگذاری استقلال و پیروزی که مضحکه شده است .
علی
۱۶:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما که قبلا میگفتین خصوصیه
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر تعداد شرکت‌های خودرو ساز با تکنولوژی روز دنیا بیشتر می شد خود به خود در اثر رقابت سالم قیمت و کیفیت درست می شد. خودرو ساز هم نباید حتما از روز اول صفر تا 100 سازنده باشد بیشتر خودروسازی ها ابتدا از منتاژ شروع می کنند.
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ته بحث به خصوصی سازی خودرو رسید شل صحبت کرد
بهرحال دل کندن از این پول اونم در بازار انحصاری و زوری کار راحتی نیست
و اما وقتی خصوصی سازی جواب میدهد که نخبه ها دست بکار شوند و خودشونم برن با شرکتهای خارجی کار کنند
هیچکدوم از مدیرهای خودرو و وزارت صمت نباید ۵ کیلومتری محل استقرار اینها راه بدهند
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس زیان ۴۹۰۰۰۰میلیاردی خودروساران را کی میده نکنه بازهم از جیب سهامدار برمی دارید می ریزید به جیب دلال
زاگرسیان
۱۷:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اوووووو
حالا کی این خورده سهامداران را جلوشونو بگیره اینها هم ادعای کارخونه دار بودن و خودروسازی دارن!!!!!!!
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
این تولیدات صنعتگران ایرانی که میخواهد بازار هارو درنوردن چی هست ؟
اگه فولاد و پتروشیمی و خام فروشی هست که از قبل بوده است
ولی به نظر نمیرسه خودرو و لوازم خانگی و مودم و .....بازار رو درنوردن
پول چاپ میکنید میدید دست مردم منابع ارزی طبیعی کشور میگیرید پارس و سمند تولید میکنید ۵۰۰ میلیون میدین دست مردم دلتون خوشه فروختین
مثلا بازار جهانی چرا لوازم خانگی برند سونی توشیبا و هیتاچی و سامسونگ و بکو و بوشو.. ول کنه دوو که وجود خارجی نداره و فقط آرم هست بخره ؟
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بدم میاد از خودتحقیر
اینهایی که میگی خودتحقیر بودن الان اینی که هستن نبودن
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
دولت باید سهامشو برای زیان خودروسازان بده تا زیان برای سهامداران جبران بشه سهامداران خودرو ۴ ساله در سهام خودرو گیر کرده اند ارزش سرمایشون نزدیک به صفر رسیده
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط شعار شعار اگه خصوصی سازی بشه تولید خودرو بیشتر میشه و قیمت پایین میاد فقط جلوی تحویل خودرو به دلالان باید گرفته بشه
آیدین
۱۵:۱۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
خصوصی سازی یعنی پراید ۶۰۰ میلیونی