مجموعه مقالات برگزيده همايش نكوداشت "حاج ملا علي كني"به همت اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران و موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران منتشر شد.

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف درگفتگو با خبرنگار ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران، افزود:حاج ملا علي كني (ره) يكي از علماي شيعه بود كه در راس جريان مقاومت ضداستعماري قرار داشت كه با ايستادگي در مقابل اين جريان در عهد ناصري و مقابله با امتياز نامه رويترز،نام نيكي در تاريخ مبارزات استقلال طلبانه ايرانيان ثبت كرده است.
ربيعي افزود:وي همزمان با هجوم همه جانبه استعمارگران در دوران قاجار به سرزمين ايران با برخي از علما و بزرگان كشور براي رفع معضلات كشور و پيشرفت ايران اسلامي،با نگرش عميق به تبعات ويرانگري تهاجم غربي ها،مبارزه و مقاومت اسلامي خود را با تكيه بر الگوهاي اسلامي-ايراني آغاز كرد.
وي ادامه داد:از اين رو شايسته است با بررسي آراء،ديدگاهها و مبارزات حافظان استقلال ايران را شناسايي و از آنها درس بگيريم و با قدرت،تمدن اسلامي را احيا كنيم.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف،اظهار داشت:در اين راستا اداره كل اوقاف استان تهران و موسسه مطالعات تاريخ ايران،همايشي را پيرامون زندگي و مبارزات "آيت الله حاج ملا علي كني"،برگزار و مجموعه اي از مقالات برگزيده اين همايش را در كتابي با عنوان مجموعه مقالات بزرگداشت حاج ملا علي كني (ره) گردآوري كرده است.
ربيعي ادامه داد:در اين مجموعه،مقالات برگزيده اي از اساتيد،صاحبنظران منتشر شده است كه برخي از آنها شامل "ملا علي كني" "توليت و مديريت حوزه مروي" از رحمت تولايي، "مقابله آيت الله حاج ملا علي كني با تهاجم فرهنگي غرب" اثر سعدالله غديري ،"بررسي نقش رابطه ملا علي كني و ميرزا حسن خان سپهسالار" از فاطمه كريم پور است.
گفتني است؛مجموعه مقالات همايش نكوداشت حاج ملا علي كني در 249 صفحه و شمارگان 2 هزار نسخه به چاپ رسيده است./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار