نشست نقد و بررسي فيلم "پرستوهاي عاشق"؛

فريال بهزاد: مميزي، مفهوم "پرستوهاي عاشق" را از بين برده است

مميزي در برخي از سكانس هاي اصلي فيلم را براي مخاطب سردرگم و نامفهوم كرده است.

به گزارش

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

، نشست نقد و بررسي فيلم "پرستوهاي عاشق" با حضور فريال بهزاد كارگردان، غلامرضا آزادي تهيه كننده و مدير فيلمبرداري، آنا نعمتي بازيگر و همچنين محمدرضا لطفي منتقد شب گذشته 7 اسفند در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

فريال بهزاد كارگردان در نشست "پرستوهاي عاشق" در خصوص شروع فعاليت خود گفت: فعاليت خود را با سينماي كودك آغاز كردم و اين مدت زمان طولاني عدم حضورم در سينما بيشتر به خاطر نبود حمايت تهيه كننده براي فيلم هاي كودك بود.

وي ادامه داد: متاسفانه اوج حمايت از فيلم هاي كودك در دهه 60 بود و به مرور زمان در دهه هاي بعدي اين حمايت كاهش پيدا كرد به طوري كه اكران اين نوع فيلم ها با محدوديت مواجه شد.

بهزاد در خصوص تغيير حالت فيلم عنوان كرد: وقتي از ماجراي منصور به ماجراي كاراكتر نقش يوسف تيموري مي‌رسيم به خاطر تحولي كه در زندگي منصور اتفاق مي افتد زماني كه در دوران پوچ خود در توهم و خيالات است كه بعد با تغيير خود متوجه‌ي جنبه هاي انساني مي شود.

كارگردان "پرستوهاي عاشق" در خصوص فيلم اظهار داشت: فيلمنامه اوليه قصه براساس همين چهار شخصيت بود اما زاويه نگاه فيلم سياه اجتماعي و تلخ بود كه با تغيير آن فضاي فانتزي بارگه هاي طنز را به وجود آوردم و در واقع مشكلات را با ديد سرگرم كننده‌تري بيان كردم.

بهزاد در خصوص بخش كمدي فيلم بيان كرد: بيشتر بخش كمدي مختص به آنا نعمتي بود و جنبه كمدي در بازي او پيدا بود و نقش يوسف تيموري در فيلم جنبه‌ جدي داشت كه از طريق طنز سعي داشت منصور را متحول كند.

وي در خصوص بازي آنا نعمتي اشاره كرد و گفت: آنا نعمتي به خوبي بازي خو را ايفا كردند و براي من غيرقابل تصور بو كه نعمتي اينقدر با شخصيت ارتباط برقرار كرده بود.

بهزاد در خصوص مميزي فيلم گفت: 8 دقيقه از فيلم دچار مميزي شد يكي مسابقه دو آنا نعمتي و ديگري شرايط بندي هاي منصور كه از سكانس هاي مميزي فيلم بودند.

وي ادامه داد: حذف اين سكانس ها باعث شد فيلم نامفهوم با مخاطب ارتباط برقرار كند تحول و تغيير شخصيت منصور به صورت نامشخص نمايش داده شود.

غلامرضا آزادي تهيه كننده در اين نشست گفت: در فيلم هاي كودك سينماي ايران روياپردازي وجود ندارد و بيشتر فيلم ها ياس و نااميدي را نمايش مي دهند.

وي ادامه داد: فيلم پرستوهاي عاشق نگاه تازه اي به واقعيت هاي زندگي دارد و از طريق فضاي سياه و تلخ فيلم، رابطه‌ي صحيح بين دختر و پسر را نمايش مي د هد.

آزادي عنوان كرد: "پرستوهاي عاشق" براي مردم و حتي منتقدين ساخته شده است و اكران در فصل بد اقتصادي به ضرر فيلم است.

آنا نعمتي بازيگر در اين نشست در خصوص حضور خود در فيلم گفت: در فيلم "دلباخته" با غلامرضا آزادي همكاري داشتم و به پيشنهاد ايشان و فريال بهزاد بازي در اين فيلم را پذيرفتم.

وي ادامه داد: علت پذيرفتن من بيشتر به خاطر فضاي تازه فيلم و همچنين شخصيت افسانه كه نقش كاملا متفاوت نسبت به نقش هاي ديگر بود.

نعمتي اظهار داشت: زمان محدود و پلان هاي متفاوت باعث مي‌شود كه رابطه عاشقانه بين افسانه و منصور به سرعت اتفاق بيافتد و شايد حذف بعضي پلان ها موجب غير قابل باور شدن اين رابطه شده است.

وي در پايان در خصوص تفاوت كارگردان زن و مرد گفت: نوع كار كارگردان زن و مرد بسيار متفاوت است و بازيگران زن بهتر مي‌توانند با كارگردان زن ارتباط برقرار كنند و فريال بهزاد يكي از كارگردان هاي خوش اخلاق و صبور سينماي ما محسوب مي‌شوند.

محمدرضا لطفي منتقد در نشست پرستوهاي عاشق گفت: در فيلم هاي فريال بهزاد مي‌توانيم زبان سينما را بفهميم برخلاف سينماگراني كه از سينما چيزي در فيلمهايشان نيست.

وي ادامه داد: نوع بيان پرستوهاي عاشق باعث شده با مخاطب ارتباط برقرار كند و جزئيات و شخصيت هاي فيلم را به خوبي معرفي مي كند و همچنين فرم و ساختار با نظم خاصي در فيلم قرار دارد.

لطفي خاطرنشان كرد: در بعضي از سكانس ها سردرگمي لحن وجود دارد حضور يوسف تيموري و لحن كمدي نقش او داستان را از فضاي تلخ خارج كرده است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.