حجت الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور مدعيان اصولگرايي در ليست اصلاح طلبان نيرنگ انتخاباتي است

رييس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور مدعيان اصولگرايي در ليست هاي انتخاباتي اصلاح طلبان نوعي نيرنگ انتخابات و بازيگري سياسي است.

حجت الاسلام محمد تقي رهبر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه اخلاق بايد در فرد مسلمان جز اعتقادات صريح او باشد، اظهار داشت: اخلاق در فرد مسلمان با رعايت احترام، امانت و حقوق ديگران نمايان مي شود.
وي افزود: تخريب ديگران و تهمت زني هاي انتخاباتي كانديداها اخلاق را زير سوال مي برد و بايد كانديداها از چنين عملكردي دوري كنند.
عضو كميسيون قضائي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه كانديداها نبايد در عرصه رقابت، آبروي رقباي خود را ببرند، گفت: كانديداها نبايد براي راه يابي خود به مجلس دست به هر اقدامي بزنند چرا كه آن چه كه از هر مسئول در ذهن مردم مي ماند اخلاق و رفتار حسنه است كه باعث مي شود اعتماد مردم به نظام افزايش يابد.
رهبر ادامه داد: بايد بر فضاي انتخابات آرامش و عقلانيت، پرهيز از وعده هاي دروغ و ولخرجي هاي انتخاباتي حاكم باشد و كانديداها به معرفي ويژگي هاي خود بسنده كنند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در نفي تبليغات پر هزينه، اظهار داشت: تبليغات كانديداها بايد كم هزينه باشد و احترام موكلين حفظ شود.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اگر كانديدايي در انتخابات پيروز نشد بايد بعد از انتخابات با حفظ آرامش خود به فعاليت هاي گذشته خود بپردازد ادامه داد: اگر كانديدايي در انتخابات راي نياورد بايد بعد از انتخابات دغدغه اي پيرامون راي نياوردن خود نداشته باشد و به اين قضيه به عنوان راي و نظر مردم بنگرد.
رهبر افزود: اگر نماينده براي پيروزي در انتخابات دست به هر اقدامي بزند مطمئنا بعد از انتخابات و در صورت پيروزي هم، اقدامات سخيف تري را انجام مي دهد لذا اميدواريم كه انتخابات در قالب رهنمودهاي مقام معظم رهبري برگزار شود و كانديداها به فرامين رهبري توجه كافي داشته باشند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي حضور برخي مدعيان اصولگرايي را در ليست هاي اصلاح طلبان را نوعي نيرنگ انتخاباتي دانست و اظهار داشت: بايد راه و روش افراد شفاف و روشن باشد و اين گونه رفتارها كاسبي گري و بازيگري سياسي محسوب مي شود و بايد راه يك فرد اصولگرا روشن باشد.
رهبر با اشاره به اينكه تعدد ليست هاي اصولگرايان كار خوبي نبود گفت: تعدد ليست هاي ا صولگرايان و برخي تفرقه ها، آزمايش بدي براي اصولگرايان بود.
وي افزود: تفرقه ها سبب مي شوند كه ديگران از آن بهره گيري سياسي داشته باشند و اصلاح طلبان، انحرافي ها و فتنه گران روي كار بيانيه و اصولگرايان بدانند كه اختلاف ميان آنان سبب پيوند رقباي آن مي شود و آينده مجلس به خطر مي افتد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اينكه بيان مي شود كساني كه سابقه انقلابي ندارند انقلابي تر مي شوند، خوب اين طبيعي است و ديده مي شود البته بايد مشخص شود كه منظور از بيان چنين سخناني چه كساني هستند شايد اين افراد در جناح هوادار خود آن فرد هم باشد ولي اگر منظور اين است كه هر كسي در انتخابات برنامه هاي خود را بگويد و با ديگري كاري نداشته باشد درست است، البته نوعي برداشت ها از اين سخنان مهم است كه چه باشد./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار