انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي مشهد با صدور بيانيه اي به انتصاب فامیلی و غیرقانونی در دانشگاه آزاد معترض شدند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي مشهد طي بيانيه اي نسبت به انتصاب فامیلی و غیرقانونی در دانشگاه آزاد معترض شدند که متن آن را مي خوانيد:


بنام پروردگار بخشايشگر

دولت ها و گروه هاي سياسي هميشه سعي کرده اند با مطرح کردن شعار ها و آرمان هاي زيبايي همچون عدالت، آزادي، خدمت و ... خود را به قدرت برسانند و اين يک جريان هميشگي است.

در اين ميان قشر فرهيخته دانشگاهي و در راس آن تشکل هاي بيدار دانشجويي وظيفه دارند افرادي را که به قدرت رسيده اند از لحاظ تحقق صحيح شعار هاي آنان بررسي کنند و در اين مسير آناني موفق خواهند بود که بده و بستاني با گروه هاي سياسي نداشته باشند.

بررسي عملکرد رياست دانشگاه آزاد از جمله شعارهايي بود که اکثر افراد خصوصا دانشجويان را اميدوار کرد حقوقي که توسط اين نهاد ضايع شده بود و ناعدالتي هايي که در زمان چندين سال رياست سابق آن رخ داده بود جبران شود و در اين راستا تلاشها و هزينه هاي زيادي در چند سال اخير براي آشکار شدن حقايق در اذهان افکار عمومي انجام شد و عده اي حتي زندگي خود را در اين راه صرف کردند.

اکنون که چند روزي از خبر تغيير مديریت آن و امضاي حکم فرهاد دانشجو مي گذرد، گويا همه چيز سر جاي خود برگشته است. فرهاد دانشجو که با انتصابش همگي را از خوشحالي بازنشسته شدن جاسبي به تعجب از انتصاب فاميلي برد، اکنون با احکامي که صادر مي کند و تغيير و تحولي که با تعجيل انجام مي دهد اميد همه را به يأس تبديل کرده است.

ضمن تقدير و تشکر از اقدامات انجام شده براي تحقق عدالت و دفاع از حقوق مظلوم، اکنون احساس مي شود تمام آنچه که تلاش و هزينه شد تنها در مسير يک رقابت سياسي به کار رفته و اين گونه تصور مي شود آناني که خالصانه در اين مسير گام برداشته اند به عنوان پياده نظام يک گروه سياسي در مقابله با گروهي ديگر به کار گرفته شده اند.

صراحتاً اعلام مي کنيم که قصد توهين و افترا نداريم، بلکه هدفمان تذکر دادن است. آنچه که اخيرا پيرامون رياست دانشگاه آزاد مي گذرد از جمله حکمي که برادر براي برادر امضاء مي کند، هر چند که تمام شايستگي هاي لازم را داشته باشد، مصادره دانشگاه آزاد از گروه هاشمي به نفع گروه انحرافي را در ذهن مطرح مي کند که اين تصور چه درست و چه غلط قطعاً موجب ملتهب کردن فضاي جامعه و دور شدن از وحدت ملّي خواهد بود.

انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشکي مشهد ضمن آنکه بي صبرانه منتظر اصلاح عملکرد دانشگاه آزاد و مديريت آن و بازگرداندن حقوق ضايع شده به صاحبانش مي باشد، انتظار آن را دارد در دوراني که هنوز قحط الرجال نشده است و قطعاً گزينه هاي ديگري غير از برادران محترم وزير علوم هستند که شايستگي هاي لازم را دارند و يا با اندکي همراهي افراد خيرخواه، مي توانند مجموعه بزرگي مانند دانشگاه آزاد اسلامي را مديريت نمايند و همچنين رابطه اي را با دولت و دولتيان ندارند مسئولان، خردمندانه تر عمل کرده و با انتخابي صحيح، به صورت عملي ثابت کنند که ملاک انتخاب تنها تخصص و تعهد است و نه چيز ديگر.

به اميد اصلاح روند موجود/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار