يك كارشناس سياست خارجي:

گزارش احمد شهيد، حربه‌اي نخ‌نما براي عقب نشيني ايران از جايگاه منطقه‌اي خود است

يك كارشناس مسايل سياست خارجي گفت: احمد شهيد با انتشار گزارش اخير خود به دنبال عقب نشيني جمهوري اسلامي ايران از جايگاه ويژه خود در تحولات منطقه است.

ابوتراب عليرضايي در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به گزارش اخير احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل  مبني بر نقض حقوق بشر در ايران گفت: موقعيت كشورمان نسبت به گذشته ارتقا قابل توجهي يافته است، لذا آمريكا و غرب به منظور ايجاد توازن در تحولات منطقه دست به طراحي سناريوهاي مختلف عليه ايران زده اند تا به زعم خودشان ايران را وادار به عقب نشيني از اقتدار فعلي كنند.

وي در ادامه تصريح كرد: اين حربه نيز همانند گذشته راه به جايي نخواهد برد چرا كه ملت هاي منطقه و آزادگان جهان به آن پي برده اند.

اين كارشناس مسايل سياست خارجي در ادامه با بيان اينكه گزارش احمد شهيد جنبه سياسي دارد، تصريح كرد: اين گزارش كذب، بيش از جنبه حقوقي، داراي جنبه سياسي است و اين انگيزه سياسي همواره به عنوان ابزار نظام سلطه واستكبار به كار گرفته شده است.

عليرضايي افزود: كشورهاي مستكبر اصلي ترين ناقض حقوق بشر هستند كه نمونه بارز آن نيز زندان هاي گوانتانامو و ابوغريب است.

اين محقق و پژوهشگر مسائل سياست خارجي خاطر نشان كرد: منابع خبري و اطلاعاتي احمد شهيد در گزارش اخير، منافقين، ضد انقلاب و سلطنت طلب هايي هستند كه مرتكب جنايات متعدد، جرم و اعمال ضد حقوق بشر بر عليه ملت ايران شده اند، بر همين اساس اين گزارش فاقد ارزش حقوق و قابل استناد نيست./ پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار