اختصاصي/ با هدف مقابله با تروريسم هسته‌اي؛

قرارگاه پدافند پرتوي تشكيل مي‌شود

رئيس سازمان پدافند غيرعامل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از صدور حكم فرمانده "قرارگاه پدافند پرتوي" كشور خبر داد و گفت: در ابتداي سال 91 مراسم معارفه و تشريح فعاليت‌هاي اين قرارگاه برگزار خواهد شد.

سردار غلامرضا جلالي در گفتگو با خبرنگار دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران با تشريح وضعيت كشور و منطقه در سال 90 گفت: سال 90 از لحاظ تنوع تهديدات، سال متفاوتي براي كشور بوده است كه حوزه‌هاي مختلف و حساس كشور را تحت تأثير قرارداده بود.

وي با بيان اينكه تهديدات سايبري، بخش عمده‌اي از اين تهديدات بوده كه جزو ويژگي هاي سال 90 است؛ افزود: از سوي ديگر تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي را عليه كشور شاهد بوديم كه رهبر معظم انقلاب با استراتژي تهديد در برابر تهديد به آن پاسخ دادند.

سردار جلالي گفت: تهديدات جدي اقتصادي، كه حوزه هاي مختلف اقتصادي كشور را در برگرفته بود از ديگر خطرات و تهديدات مهم كشور در سال 90 بوده است.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل، درباره توفيقات سازمان پدافند غيرعامل درسال 90، اظهار داشت: تشكيل دبيرخانه پدافند غيرعامل در دولت و ستاد كل نيروهاي مسلح از موفقيت هاي سازمان پدافند غيرعامل درسال 90 به شمار مي‌رود.

سردار جلالي تصريح كرد: تشكيل اين دبيرخانه موجب برطرف شدن مشكلات و موانع موجود در سازمان پدافند غيرعامل شده است كه در شش ماه اول سال 90 با آن مواجه بوديم.

وي همچنين درباره ناكامي هاي سازمان پدافند غيرعامل در سال 90 عنوان كرد: برطرف نشدن مشكلات اقتصادي كشور و كم توجهي و تعلل مسئولين مربوطه در تصميم‌گيري هاي به موقع، موجب خسارات فراواني براي كشور و مردم شده است كه از ناكامي هاي سازمان پدافند غيرعامل در سال 90 محسوب مي شود.

تشكيل قرارگاه پدافند پرتوي

رئيس سازمان پدافند غيرعامل از صدور حكم فرمانده "قرارگاه پدافند پرتوي" كشور خبر داد و گفت: در ابتداي سال 91 مراسم معارفه و تشريح فعاليت هاي اين قرارگاه برگزار خواهد شد.

سردار جلالي درباره اهداف تشكيل قرارگاه پدافند پرتوي در كشور اظهار داشت: قرارگاه پدافند پرتوي اين قابليت را دارد كه هر نوع حادثه نشت هسته اي، صنعتي، حوادث تروريسم هسته‌اي و هر نوع حادثه‌اي كه در حمل و نقل اتفاق بيافتد را كنترل و با آن مقابله كند.

وي در ادامه با اشاره به تأسيس قرارگاه دفاع سايبري در كشور تصريح كرد: قرارگاه دفاع سايبري اين توانايي را دارد كه زيرساخت هاي كشور را نسبت به حوزه هاي تهديد در فضاي سايبر، سازمان‌دهي و حفاظت كند.

راهكار مقابله با تحريم‌ها

رئيس سازمان پدافند غيرعامل در خصوص تأثيرات تحريم نفت ايران توسط اتحاديه اروپا و آمريكا بركشور و تدابير سازمان پدافند غيرعامل براي مقابله با اين‌گونه تحريم ها، تأكيد كرد: تهديدات اقتصادي عليه كشورمان، طيف وسيعي از تهديدات را شامل مي شود و فقط در حوزه نفت خلاصه نمي‌شود.

سردار جلالي ادامه داد: تدوين راهبرد جامع دفاعي در حوزه اقتصاد كه تكليف همه بخش هاي اقتصادي كشور را به وضوح روشن و مشخص كند، تنها راه مقابله با اين تحريم‌هاست.

وي در ادامه اين گفتگو با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، مبني بر اينكه درآمدهاي حاصل از فروش نفت نبايد صرف خرج هاي غيرضرور و قوت روزانه مردم شود، تصريح كرد: درآمدهاي حاصل از فروش نفت بايد سرمايه گذاري شود، چرا كه اين امر موجب پيشرفت كشور و استفاده آيندگان از سرمايه‌ها خواهد شد.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل تأكيد كرد: در سال آينده تهديدات اقتصادي را به صورت كامل شاهد خواهيم بود.

سردار جلالي اظهار داشت: با توجه به رشد تهديدات در فضاي سايبر و مورد هدف قرار گرفتن زير ساخت هاي كشور، قرارگاه دفاع سايبري، تمامي تهديدات را رصد خواهد كرد.

وي گفت: توسعه ساختار دفاع سايبري در تمامي دستگاه هاي اجرايي هم در سال 90 و هم در سال 91 از اولويت هاي مهم سازمان پدافند غير عامل بوده است.

جنگ نرم و ابعاد آن

رئيس سازمان پدافند غيرعامل به تدابير سازمان پدافند غيرعامل در عرصه جنگ نرم و مقابله با تهديدات دشمنان در اين عرصه اشاره كرد و با بيان اينكه جنگ نرم، شامل حوزه هاي زير ساختي، حوزه مديريت بحران و حوزه محتواست؛ افزود: سازمان پدافند غير عامل در حوزه‌هاي زير ساختي(‌رسانه) و مديريت بحران، كاملاً فعال بوده و حوزه محتوا را نيز به دستگاه‌هاي فرهنگي كشور واگذار كرده است.

سردار جلالي تصريح كرد: سازمان پدافند غير عامل در حوزه محتوا از دستگاه هاي فرهنگي حمايت و بر آن نهادها نظارت خواهد كرد.

مدعيان دموكراسي توان رقابت با ايران را ندارند

وي در بخش ديگري از اين گفتگو با اشاره به حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند نشان داد كه همه محاسبات زمامداران كاخ سفيد اشتباه بوده است.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل افزود: مشاركت بيش از 64 درصدي مردم در انتخابات، پيروزي بزرگي براي ملت ايران و يك سيلي محكم به هيبت دشمنان محسوب مي شود چرا كه دشمنان به خيال خود منتظر شكاف در ميان مردم بود.

سردار جلالي با بيان اينكه برگزاري انتخابات، يك نوع مسابقه مشروعيت در دنياست؛ تصريح كرد: آمريكا، فرانسه و ديگر كشورهاي مدعي دموكراسي، اساساً توان رقابت با كشور ما در اين زمينه را ندارند و مردم با حضور حداكثري خود در انتخابات دموكراسي واقعي را به دنيا نشان دادند.

زيان هاي ناشي از حمله به ايران بيش از مزاياي آن است


وي در ادامه به تهديدات اسرائيل عليه ا يران اشاره كرد و گفت: اگر اسرائيلي‌ها واقعاً قصد جنگ داشته باشند، بايد خودشان را براي حمله آماده كنند نه اينكه اين‌قدر دست به تبليغات بزنند و اگر آنها توانايي حمله به ايران را داشتند تا به حال تهديد خود را عملي مي كردند و منتظر كسب اجازه از كسي نبودند.

رئيس سازمان پدافند غير عامل تصريح كرد: اصرار اسرائيلي ها به جنگ با ايران بيشتر با هدف بر هم زدن تعادل اقتصادي كشور و ايجاد تشويش امنيتي و رواني در مسئولان كشورمان و مردم صورت مي گيرد.

سردار جلالي افزود: دشمنان در محاسبات خود به اين نتيجه رسيده اند كه زيان هاي ناشي از حمله به ايران از نتايج و مزيت هايش بسيار بيشتر خواهد بود.

ايران الگوي بيداري اسلامي است

وي در ادامه درباره تاثير جمهوري اسلامي ايران بر بيداري اسلامي به وجود آمده در منطقه، گفت: مردم كشورهاي بيدار شده نگاهشان به ايران است و منتظرند ببينند ملت ايران در برابر اين فشارها و هجمه هاي بين المللي چه اقداماتي را انجام مي دهد و چه نتايجي به دست خواهد آورد.

رئيس سازمان پدافند غير عامل افزود: هر كدام از پيشرفت هاي ملت ايران درطول سال هاي پس از انقلاب اسلامي به عنوان پاسخ و نمادي براي ملت‌هاي تازه از بند رسته محسوب خواهد شد تا تأثيرات ايستادگي و مقاومت بر آرمان ها واهداف انقلابي را شاهد باشند.

سردار جلالي تأكيد كرد: نتيجه ايستادگي ملت ايران در مقابل دشمنان و حفظ استقلال سياسي كشور، خود پاسخ روشني است براي ملت هاي اسلامي تا از جمهوري اسلامي ايران الگو برداري كنند.

تشريح برنامه هاي سازمان پدافند غيرعامل

وي در بخش ديگري از اين گفتگو درباره اهداف و برنامه هاي كلي سازمان پدافند غير عامل در سال 91 اظهار داشت: مقابله با تهديدات سايبري و ساختارمند كردن دفاع سايبري در كشور از موضوعات ا ساسي است كه در سال 91 پيگيري خواهيم كرد.

رئيس سازمان پدافند غير عامل گفت: توسعه شبكه هاي اجتماعي فارسي زبان با محتواي پاك، يكي ديگر از برنامه‌هاي فرهنگي سازمان پدافند غير عامل در سال 91 خواهد بود.

سردار جلالي عنوان كرد: راه‌اندازي صنعت دفاع سايبري بومي و توليد قدرت پاسخ گويي به تهديد در صورت تهديد كشور، از ديگر برنامه هاي سازمان پدافند غير عامل در سال 91 به شمار مي رود.

وي افزود: سازمان‌دهي قرارگاه بيولوژيك، راه‌اندازي قرارگاه دفاع اقتصادي و ساختارمند كردن موضوع پدافند غيرعامل در تمام سازمان‌ها واستان‌هاي كشور، به عنوان بخش ديگري از برنامه هاي سازمان پدافند غير عامل در سال 91 محسوب خواهد شد.

تدابير مقام معظم رهبري در سال 90 به خوبي اجرا نشد

رئيس سازمان پدافند غير عامل با اشاره به نام گذاري سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: متأسفانه در اين سال آن‌گونه كه شايسته بود در چارچوب منويات رهبر معظم انقلاب حركت نكرديم و بعضاً در برخي موارد نيز عكس فرمايشات ايشان عمل كرده و خساراتي هم متحمل شديم.

وي تأكيد كرد: مقام معظم رهبري با آينده نگري، تهديدات و فرصت ها را شناسايي كرده و براين اساس سال نو را نام گذاري مي كنند.

سردار جلالي همچنين در خصوص برنامه‌هاي خود براي نوروز 91خاطرنشان كرد: سال‌هاست كه نوروز را به مشهد مقدس و زيارت بارگاه امام رضا(ع) سفر كرده و از حضرت، طلب توفيق مي كنيم تا برنامه‌اي جديد را در سال آينده براي خود، خانواده و مجموعه سازمان داشته باشيم./
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار