عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دنیا مسحور توانمندی ایران در کنترل تنگه هرمز و حراست از مرزهای آبی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ۱۰ روز مانور قدرت نیروی دریایی ارتش گفت: دنیا مسحور توانمندی ایران در کنترل تنگه هرمز و حراست از مرزهای آبی است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، سید حسین نقوی حسینی مانور ۱۰ روزه دریایی در تنگه هرمز را نمایش قدرت ایران در حراست از مرزهای آبی و کنترل تنگه هرمز دانست و اظهار داشت: غرب در این ۱۰ روز، متوجه شد که ایران قادر به کنترل تنگه هرمز و تاثیر گذاری بر سرنوشت یک سوم نفت موردنیاز غربی‌ها است.
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی مانور دریایی ایران در تنگه هرمز طی ۱۰ روز را، نمایش قدرت ایران در حراست و کنترل مرزهای آبی ایران و کنترل تنگه هرمز دانست و افزود: بازتاب موفقیت آمیز ۱۰ روزمانور دریایی ارتش در رسانه‌های خارجی، غرب را متوجه قدرت دفاعی ایران کرد.
وی با بیان اینکه تکنولوژی دفاعی که در این مانور به کار برده شد، به همه ثابت کرد که ایران می‌تواند به راحتی تنگه هرمز را در کنترل خود درآورد، عنوان کرد: یک سوم نفت موردنیاز دنیا از تنگه هرمز خارج می‌شود و همه شاهد بودیم به محض اینکه توانمندی ایران در کنترل تنگه هرمز به نمایش گذاشته شد، روی قیمت نفت جهانی تاثیر گذاشت.
نقوی تاکید کرد: غرب در این ۱۰ روز مانور دریایی، متوجه شد که ایران قادر به کنترل تنگه هرمز و تاثیرگذاری بر سرنوشت یک سوم نفت موردنیاز غربی‌ها است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، با بیان اینکه این مانور اثر مثبتی روی نیروهای انسانی ارتش داشت، اظهار داشت: با آزمایش توانمندی و امکانات دفاعی این نیرو در این 10 روز، به خود نیروی دریایی هم ثابت شد که آمادگی کامل در نیروی انسانی ارتش دریایی وجود دارد.
نقوی حسینی بیان داشت: اثبات توان نیروی دریایی ارتش در کنترل تنگه هرمز، اعتماد به نفس برادران ما در ارتش دریایی را افزایش داد.
نماینده مردم شهرستان‌‌های ورامین و پیشوا با بیان اینکه توانایی دفاع از کیان کشور، آن هم در آب‌های جنوبی، موجب تقویت اعتماد نیروی دریایی شد، درباره پرتاب موفقیت آمیز موشک محراب در نهمین روز این مانور، گفت: آزمون پرتاب موشک محراب نیز پیشرفت‌ها و تکنولوژی ایران را در سیستم دفاعی موشکی کشور نمایش داد.
این گزارش حاکی است، مانور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های جنوبی کشورمان بازتابی گسترده در رسانه‌های جهان داشته است، رسانه‌های مختلف از منظر خود به انعکاس این تمرین نظامی ده روزه پرداخته‌اند.
۱۰ روز مانور دریایی ارتش نیروی دریایی، بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشت.
خبرگزاری نووستی در این‌باره نوشت: این مانور که با نام «ولایت ۹۰» خوانده می‌شود از شرق تنگه هرمز در آب‌های خلیج فارس تا خلیج عدن گسترده است.
این خبرگزاری بر استفاده از دو زیردریایی ایرانی و انواع موشک‌های ساحل به دریا در این مانور تاکید کرده است. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.