کارگاه حقوق شهروندی در دانشگاه کاشان برگزار شد

کارگاه آموزشی مبانی رفتار، فرهنگ و حقوق شهروندی ویژه کارکنان دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، رئیس دانشکده علوم انسانی و عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان در روز نخست برگزاری این کارگاه حقوق شهروندی را از دیدگاه قوانین و مقررات مورد بررسی قرار داد.


عباس زراعت با اشاره به اینکه مردم و شهروندان به عنوان ذی‌حق برای نظام اداری هستند، افزود: بایستی با ایجاد ارتباط مناسب و ارایه خدمت بهتر، تصویری مثبت از دستگاه اجرایی و نظام اداری در ذهن ارباب رجوع ایجاد کرد.
وی تکریم و احترام ارباب رجوع، رعایت حقوق ایشان، وجدان کاری، حفظ بیت المال، گشاده‌رویی و شفاف‌سازی را در برخود با ارباب رجوع به کارکنان توصیه کرد و عنوان داشت: خواسته‌های قانونی ارباب رجوع را در چارچوب وظایف خود باید با صحت، دقت و سرعت و بدون تشریفات زائد اداری و تحمیل هزینه اضافی به وی ارائه داد.
زراعت با اشاره به اینکه هدف غایی از تشکیل سازمان‌های دولتی و استخدام کارمندان ارائه خدمات بهتر به مردم و شهروندان است، اظهار داشت: کارمندان باید در گفتار، کردار و نگرش‌های خود عنوان خدمتگزار مردم را متجلی سازند و در برابر مردم پایبند به قانون و مقررات باشند.
حجت‌الاسلام عبدالله موحدی محب نیز در روز دوم کارگاه مفاهیم مرتبط با شهروندی از نگاه قرآن و نهج‌البلاغه را برای کارکنان تشریح کرد.
این عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان افزود: با پایبندی به ارزش‌های توحیدی و اسلامی می‌توان جامعه‌ای سالم و پرنشاط داشت که در آن شاهد حفظ حقوق شهروندی از سوی انسان‌ها و احترام آمیخته با محبت به یکدیگر باشیم.
موحدی محب تأکید کرد: در نظام توحیدی همه انسان‌ها نیاز به یکدیگر دارند و همه مسئول بر رفتار خود هستند.
وی خیرخواهی، خوش اخلاقی، کمک به دیگران، حفظ احترام یکدیگر و گره‌گشایی از مشکلات مردم و مراجعان را به کارکنان توصیه کرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.