باحضور مدیر کل استان؛

اهالی موسیقی استان کرمان تجلیل شدند

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از دست اندرکاران جشنواره موسیقی نواحی کرمان تجلیل شد .در این مراسم همچنین گروه کرال موسیقی کرمان مورد تقدیرقرار گرفت.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره كل فرهنگ و ارشاد استان كرمان،‌ احمد سعیدی در این مراسم که دیروز سه شنبه 13 دی ماه برگزار شد در سخنانی با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان گفت: از بین برنامه های متعدد فرهنگی و هنری که هر سال توسط این اداره کل برگزار می شود جشنواره موسیقی نواحی ،بعد از نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان بیشترین اقبال و مخاطب را دارد.

وی افزود:جشنواره موسیقی نواحی یکی از جشنواره های فاخر و ارزشمندی است که ذائقه مردم کرمان را شیرین کرد و با طراحی برنامه های جنبی قابل تقدیر و اجراهای متعدد گروههای شرکت کننده در پارکها و فضا های عموی نقش مهمی در این زمینه داشت.

سعیدی با شاره به ارائه دهها اثر موسیقایی اصیل ایرانی در جشنواره موسیقی نواحی کرمان تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا این تولیدات و آثار در کشور عرضه شوند و در اختیار مخاطبان قرار گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش در جمع هنرمندان موسیقی استان با اشاره به بیداری اسلامی گفت: سر منشاء موج عظیم بیداری اسلامی که ستمگران و قلدران عالم را به وحشت و هراس انداخته است،برگرفته از تفکر و پیامی است که در سال 1342 از سوی امام راحل آغاز شد،انقلاب اسلامی پیروز شد و جهانیان اراده مردم ایران در مقابله با حاکمان دست نشانده را دیدند .در ادامه این مسیر امام خامنه ای این حرکت برگرفته از آرمانهای اسلامی را با صلابت و قدرت رهبری کردند و هم اکنون شاهدهستیم که پیام و راه انقلاب اسلامی در همه دنیا در حال تجلی و جلوه گری است.

وی تاکید کرد: در این مسیر و در انتقال این پیام ارزشمند و رهایی ساز ،همه احاد جامعه نقش دارند و این نقش و مسوولیت برای هنرمندان همه رشته های هنری برجسته تر و سنگین تر است چرا که انتقال و گسترش این نگاه و تفکر از طریق هنر ،سریع تر و موثر تر خواهد بود.

سعیدی همچنین با اشاره به موفقیت گروه کرال موسیقی کرمان درجشنواره بوسان کره جنوبی تصریح کرد:گروهی از هنرمندان موسیقی کرمان به جشنواره مهمی در کره جنوبی اعزام می شوندو در بین 98 کشور شرکت کننده به مقام پنجم جهان دست می یابند،این موفقیت نشانگر توانمندی و پتانسیل های موسیقی استان کرمان است و از سوی دیگر اعضای این گروه و بانوان حاضر در گروه کرال با نوع پوشش اسلامی باعث جلب توجه هنرمندان سایر کشور ها شدند به طوری که بارها از انها در مورد پوشش و حجاب انها از سوی شرکت کنندگان مورد پرسش واقع شدند.

وی ادامه داد: این حرکت اتفاق مبارکی است ،چرا که در فضای موسیقی که غرب و هالیوود سالها در به ابتذال کشیدن ان تلاش کرده است ،حضور یک گروه موسیقی و ارائه پوشش اسلامی ،باعث توجه و اعلام پیام جمهوری اسلامی در این زمینه به همه هنرمندان دنیا گردید.

سعیدی همچنین از اعزام گروههای هنری به کشورهای دیگر جهت ابلاغ پیام جمهوری اسلامی و توانمدیهای هنری استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ارتباطات اسلامی گفتگوهایی صورت گرفته است و در آینده نزدیک و به صورت برنامه ریزی شده ،این اعزام ها و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری هنرمندان کرمان در سایر نقاط کشور انجام خواهد شد.

در این مراسم حضور شهرام ابوعامری ،رئیس انجمن موسیقی استان ،فواد توحیدی،پزوهشگر و سرپرست دبیر خانه موسیقی نواحی و نکویی سرپرست گروه موسیقی کرال استان کرمان و جمعی از هنرمندان این گروه حضور داشتند ./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.