وزیر بهداشت:

هیچ قانونی نمی تواند زحمات پرستاران را جبران کند

وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ قانونی نمی تواند زحمات پرستاران را جبران کند، از اجرای طرح پایلوت تعرفه گذاری پرستاران در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی از اول اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم گرامیداشت روز پرستار گفت: در سال 91 تمام حق پرستاران که به صورت اضافه کار است پرداخت می شود و قانون ارتقای بهره وری در تمام دانشگاه ها و بیمارستان های به انجام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه پرستاران قلب سفید نظام سلامت هستند افزود: سلامت مردم در این نظام بزرگ بدون حضور پرستاران محقق نخواهد شد و پرستاران فرشته هایی هستند که حضور آنها در ساعت های مختلف شبانه روز بر بالین بیماران دیده می شود.
دکتر دستجردی شغل پرستاری را یکی از مشاغل سخت برشمرد و گفت: پرستاران همواره با درد و رنج بیماران در ارتباط هستند و مشاهده می شود که در برخی موارد بیماری بیماران به پرستاران نیز منتقل می شود و درد و رنج و استرس پرستاران را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: خدمت پرستاران بدون چشمداشت بوده و هیچ قانون و مصوبه ای نمی تواند این تلاش و ایثار را جبران کند.
وزیر بهداشت از افزایش حق جذب به حقوق کارکنان در روزهای پایانی سال 90 خبر داد و گفت: قرار بود که گروه هایی که کارانه دریافت می کنند حق جذب نگیرند ولی با همت و تلاش نمایندگان مجلس توانستیم این حق را به همه کارکنان به خصوص پرستاران بدهیم.
وی افزود: در تمامی هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی کشور مصوباتی را برای پرستاران داشته ایم که یکی از مهم ترین این مصوبات استخدام نیروی اضافی و جایگزین به عنوان پرستار قراردادی بود.
دکتر دستجردی با بیان اینکه پرستاران از علمی ترین اقشار گروه های پزشکی هستند گفت: باید کمبود نیروی پرستاری را جبران کنیم و این امر با افزایش دانشگاه های پرستاری و ظرفیت سازی در دانشگاه های پرستاری تحقق می شود.
وی از اصلاح ساختار اورژانس های کشور خبر داد و گفت: در بیمارستان ها به خصوص در بخش های اورژانس، زایمان و اتاق عمل تخت ها به عنوان تخت های بیمارستانی محسوب نمی شدند و از کارهای بزرگی که صورت گرفته استخدام نیروهای انسانی در این بخش ها بوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی اورژانس های بیمارستانی نقش پرستاران پررنگ تر از پزشکان است و بدون حضور آنان نمی توانیم ساماندهی خوبی را در حوزه سلامت داشته باشیم./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار