شهردار تربت‌حیدریه:

بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار برای پایانه مسافربری تربت‌حیدریه اختصاص یافت

شهردار تربت‌حیدریه از اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار جهت بهسازی پایانه مسافربری این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی علی‌محمد الهیاری اظهار داشت: توسعه و بهسازی پایانه مسافربری شهر تربت‌حیدریه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که به همین منظور اعتبار ویژه‌ای به این امر اختصاص یافت.
شهردار تربت‌حیدریه افزود: به منظور گازرسانی به این پایانه یک میلیارد ریال، بهسازی و مبلمان شهری 700 میلیون ریال و ایجاد سکوی مسافر 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
شهردار تربت‌حیدریه همچنین از خرید سه دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات وزارت کشور و یارانه‌های دولتی خبر داد.
وی تصریح کرد: برای خرید این سه دستگاه اتوبوس 780 میلیون ریال سهم شهرداری و 1.2 میلیارد ریال توسط وزارت کشور تامین اعتبار شده است.

جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی بر ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به فعالان تولید پیله و نخ ابریشم تاکید کرد.
محمد غفاری در سیزدهمین جلسه کمیته ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با هدف ارائه گزارش مطالعاتی صنعت نوغانداری و تولید ابریشم برگزار شد از تشکیل کمیته ویژه‌ای با هدف بررسی چالش‌های تولید پیله و نخ ابریشم در استان خبر داد.
جانشین رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: این کمیته با عضویت دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، جهاد کشاورزی و نماینده شرکت ابریشم ایران موظف است ظرف یک هفته نظرات کارشناسی مطرح شده در جلسات قبل این کمیسیون را به صورت پیشنهاداتی مدون برای ارائه به مسئولان کشوری اعلام کند.
غفاری تصریح کرد: این راه‌کارها باید با مدنظر قرار دادن مواردی چون میزان تعرفه، حجم واردات، میزان تولید در استان و کشور و نیز نیازسنجی از صنایع مصرف‌کننده نخ ابریشم ارائه شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی در مورد چالش‌های صنعت ابریشم اظهار داشت: ورود پیله و نخ ابریشم از کشورهای همجوار با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده تولیدات داخلی، حضور افراد دلال و واسطه‌ها و آسیب دیدن اقتصاد ابریشم کشان استان به دلیل واردات نخ از جمله مهم‌ترین این چالش‌ها هستند.
وی همچنین از اشتغال حدود یک‌هزار و 450 خانوار استان در این حوزه خبر داد و در مورد ویژگی‌های اقتصادی منحصر به فرد صنعت نوغانداری و تولید ابریشم اظهار داشت: بازگشت سریع سرمایه، امکان پرورش درخت توت در اغلب مناطق استان و کشور و کاهش بیکاری پنهان روستاییان فعال در عرصه نوغانداری از جمله این مزیت ها است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.