تنظيم قانون جامع وكالت و نظارت بر قوانيين امري پسنديده است

يك وكيل پايه يك دادگستري گفت: اگر هدف از تنظيم قانون جامع وكالت از سوي دستگاه قضا نظارت بر عملكرد وكلا و اجراي صحيح قوانين موجود باشد تصويب اين قانون امري پسنديده ولي در غير اين صورت به كار وكلا لطمه خواهد زد.

اباذر محبي در گفتگو با خبرنگار حقوقي - قضايي باشگاه خبرنگاران گفت: تعامل و همآهنگي ميان قوه قضائيه و جامعه وكلا الزاما نيازمند اين نيست كه نظارت بالفعلي از سوي قوه قضائيه بر انان تنظيم شود و اين امر را مي توان با اجراي صحيح قوانين اين نظارت را درعمل محقق كرد.

وي به اخذ پروانه وكالت مصوب 1376 اشاره كرد و افزود: اگرقانون اخذ پروانه وكالت به نحو مطلوب در كشور اجرا ‌شود بخشي از خواسته‌هاي قوه قضائيه محقق خواهد شد.

محبي در ادامه بيان كرد:قوه قضائيه اگر در نظر دارد تا با تنظيم قانون جامع وكالت بر اجراي صحيح قوانين موجود نظارت داشته باشند ، اقدام كامل مفيد و قابل قبوليست اما اگر اين نظارت در حد دخالت در امور وكلا بخواهد تنظيم شود قطعنا به جايگاه وكالت در كشور لطمه خواهد زد.

وي در پايان با بيان اين كه حد و حدود ها در تنظيم قانون جامع وكالت هنوز مشخص نشده است ،خاطر نشان كرد: مشخص نبودن حد و حدود ها در تنظيم قانون جامع وكالت باعث ايجاد نگراني هاي شده و سوالاتي را پيش رو وكلا قرار داده است .
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار