قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری:

تایید صلاحیت حرفه ای پرستاران با آموزش مداوم انجام می شود

قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری گفت: تأیید صلاحیت حرفه ای پرستاران بر اساس امتیازهایی که پرستاران طی آموزش مداوم کسب می کنند و پایش عملکرد آنها به صورت دوره ای انجام می شود و علاوه بر مدرک تحصیلی باید پروانه کار بگیرند.

 


به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران سیده فاطمه حق دوست اسکویی در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: اگر چه این برنامه هنوز به تایید نهایی نرسیده است اما قطعاً برای تایید صلاحیت حرفه ای آزمون مجددی گرفته نمی شود چرا که همه افراد برای ورود به حوزه کاری آزمونی را سپری می کنند.

وی ادامه داد: در عین حال برای تایید صلاحیت حرفه ای پرستاران پایش ادواری صلاحیت انجام می شود اما هنوز برای طول مدت اعتبار صلاحیت و تکرار این پایش به تصمیم گیری نهایی نرسیده ایم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور پرستاری با بیان اینکه تایید صلاحیت حرفه ای پرستاران با آموزش مداوم انجام می شود، گفت: همچنین پرستاران علاوه بر اخذ مدرک دانشگاهی پروانه کار دریافت می کنند.

اسکویی یادآور شد: فعلاً برنامه تأیید صلاحیت حرفه ای برای رفع اشکالات آن در بیمارستان فیروزگر تهران به صورت آزمایشی اجرا می شود و البته به طور همزمان استانداردهای حرفه ای پرستاری نیز در این بیمارستان اجرا می شود تا بر اساس اطلاعات به دست آمده بتوانیم این برنامه را به صورت کشوری اجرا کنیم./ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار