تلاش برای ریشه کنی صغر سنی؛

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان: شناسایی پست های تخصصی را آغاز کرده ایم

با توجه به آنکه آینده هر رشته ای از رده سنی نوجوانان به طور رسمی کلید می خورد فدراسیون والیبال با وجود آنکه تیم ملی بزرگسالان را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک آماده می کنند، اما از توجه خود نسبت به این رده سنی نکاسته اند

ایرج مظفری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر ما فقط برنامه های مربوط به تمرین دهی به بازیکنان را در دستور کار نداریم بلکه به نوعی در تمامی شهرهایی که میزبانی اردوها را برعهده می گیرند با برگزاری کلاس های مختلف کوتاه مدت ویژه مربیان آن استان ها سعی در ارائه اطلاعات مربوط به اجرای هرچه صحیح تر تکنیک های فردی و چگونگی آموزش آن به نوجوانان داریم.

وی گفت: این امر می تواند گام مؤثری در هماهنگ سازی آموزش میان مربیان والیبال رده های سنی سراسر کشور باشد و در آینده ای نه چندان دور در والیبال ایران اصلاح تکنیک در سطحی کلان صورت گیرد علاوه بر این موضوع با برگزاری کلاس های آموزش مینی والیبال برای علاقمندان در زمان های تعطیلی تمرینات به نوعی بازیکنان استانی را به انجام والیبال حرفه ای ترغیب کردیم.

مظفري تصریح کرد: در حال حاضر والیبال نوجوانان ایران به جز تیم ملی اصلی دارای تیم های B1 و B2 است گروه اول کسانی هستند که از نظر سنی سه سال دیگر شرایط حضور در تیم ملی اصلی را پیدا می کنند و گروه دوم نیز بازیکنان ریزشی از تیم اصلی را تشکیل می دهند که آنها نباید پس از آنکه توانستند در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرند به دلیل نداشتن برنامه تمرینی والیبال اصولی را رها کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال یادآور شد: در خصوص موضوع فوق در نظر داریم با موافقت رئیس فدراسیون والیبال هر 2 هفته یک بار برای آنها اردوهای تمرینی سه الی چهار روزه برگزار کنیم تا به صورت سازمان یافته این رشته را دنبال کنند با هماهنگی مسئولان فدراسیون باید برای این دسته از بازیکنان شناسنامه ورزشی درست کرده تا وقتی به تیم های ملی رده های سنی راه یافتند از نظر سني هيچ گونه مشكلي نداشته باشند، با اين روش به طور قطعي معضل بزرگ واليبال ايران زمين كه همان صغرسني است به طور كامل ريشه كن مي شود.

سرمربي تيم ملي واليبال نوجوانان در ادامه خاطر نشان كرد: توجه به بازيكنان رده هاي سني پايه  براي مربيان شهرستاني انگيزه است، چون آنها با اجراي اين طرح متوجه مي شوند كه فضايي براي نمايش توانمنديهايشان وجود دارد و سعي در رفع اشكالات فني و آموزش هر چه بهتر اجراي تكنيك هاي اوليه خواهند كرد.

مظفري گفت: طبق برنامه ريزي انجام شه در نظر داريم از نوزدهمين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي نسبت به شناسايي هر چه بهتر توانمندي بازيكنان به منظور تعيين پست هاي تخصصي آنها اقدام كنيم. اگر تاكنون اين اتفاق صورت نگرفته است به اين دليل بود كه آنها بايد ابتدا چگونگي اجراي صحيح تكنيك هاي فردي را آموزش مي ديدند تا بتوانند در قالب تاكتيك و در طول مسابقه در پست هاي تخصصي خود آن را اجرا كنند.

وي تصريح كرد: ما براي رسيدن به اين هدف احتياج به برگزاري بازي تداركاتي داريم كه تاكنون با وجود آنكه شاگردانم هنوز در شرايط مسابقه نيستند با تيمهاي واليبال شهرهاي ميزبان در روزهاي پاياني هر اردو ديدار تداركاتي برگزار كرديم.

سرمربي تيم ملي واليبال نوجوانان گفت: هدف من در اين بازيهاي دوستانه بر دو يا كسب نتيجه نيست بلكه مي خواهم عملكرد آنها و ميزان پيشرفتشان در پايان هر مرحله از تمرينات را ارزيابي كنم. هم اكنون نوجوانان واليباليستها ايراني احتياج به باخت دارند، زيرا با اين شكست ها نقاط ضعف آنها مشخص و تاكيدات فني خود را در طول اين بازيها به آنها تفهيم مي كنيم.

مظفري يادآور شد: در نظر دارم در راستاي شناسايي عملكرد بازيكنان يك مرحله از اردوهاي تمريني را فقط به مسابقه اختصاص دهم به طوري كه در طول مدت 12 الي 14 روز، هشت مسابقه در شهرهاي مختلف با تيمهاي استاني برگزار كنيم.

وي گفت: در حال حاضر برخي استان هاي كشور داراي تيمهاي قدرتمند هستند و بازي با آنها براي نوجوانان در حكم ديدارهاي تداركاتي با تيمهاي خارجي است، به طور مثال در اردوي تداركاتي استان گلستان با تيم بندرتركمن در شرايطي بازي كرديم كه حدود 2 هزار تماشاگر در سالن حضور داشت و شرايط در حد بازيهاي رسمي بود./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار