امير ياري در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

برگزاري رزمايش تخصصي هوانيروز/ انتقاد از رسانه ها براي پوشش ناقص دستاوردهاي ملي

فرمانده هوانيروز ارتش گفت: فري پلن يا طرح ريزي رزمايش در حال اتمام است و در صورت توافق فرماندهان ارتش و ستاد کل با طرح ارائه شده به سرعت مشغول پيگيري مقدمات رزمايش خواهيم شد.

امير هوشنگ ياري فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي در گفت و گو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با اعلام خبر آمادگي اين نيرو براي اجراي رزمايش، گفت: فري پلن يا طرح ريزي رزمايش تخصصي هوانيروز در حال اتمام است و در صورت توافق فرماندهان ارتش و ستاد کل با طرح ارائه شده، به سرعت مشغول پيگيري مقدمات رزمايش خواهيم شد.

وي در ادامه با ابراز گله مندي از نحوه اطلاع رساني رسانه ها به دستاوردهاي هوانيروز افزود: حدود يک ماه قبل، هوانيروز يک فروند هواپيماي "توربو کماندو تي سي" را اورهال کرد که رسانه ها تيتروار و با اشاره‌اي مختصر از اين موفقيت ملي گذشته و حق مطلب را به درستي ادا نکردند.

فرمانده هوانيروز با اشاره به ترک هوانيروز از سوي 1500 مستشار در ابتداي پيروزي انقلاب، اظهار داشت: نيروهاي ما در آن زمان، جواناني جنگ نديده بودند و با تجربه بسيار اندک خود، از جنگ هاي کردستان با رشادت، دلاوري و اعتقاد راسخ خود به ولايت فقيه، به ميدان نبرد رفتند.

امير ياري تجربيات 8 سال دفاع مقدس، عمليات مبارزه با ضد انقلاب در برخي نقاط، امداد رساني و سازندگي کشور را از سرمايه‌هاي اصلي هوانيروز عنوان و تصريح کرد: پيش از انقلاب، اتکاي فکري هوانيروز در خصوص توانمندي متمايل به غرب بود اما امروز ما در خودکفايي و داشتن منابع گران‌بهاي تجربه، به يک منبع فکري الهام بخش تبديل شده ايم.

وي ادامه داد: ما فعل توانستن را در دوران انقلاب صرف کرديم و امسال نيز با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري بر خودکفايي، مصرانه در جهت ارتقاي توانمندي‌هاي خود مي‌کوشيم .


فرمانده هوانيروز با بيان اينکه هوانيروز علاوه بر رصد تهديدات دشمن، کمک به رفع نيازمندي‌هاي مردم را از وظايف اصلي خود مي‌داند، افزود: در مواقع سيل، آتش‌سوزي و ساير بلاياي طبيعي، هوانيروز هميشه از اولين نهادهاي حاضر در صحنه بوده و در ابعاد سازندگي مانند سدسازي نيز نقش هوانيروز کاملاً مشهود است.

امير ياري گفت: يکي از مأموريت هاي هوانيروز تخليه مجروحين و امداد رساني در مواقع بروز حادثه است که اورژانس هوايي گامهايي موثر در اين زمينه برداشته است.

فرمانده هوانيروز تأکيد کرد: مردم بايد بدانند که برادرانشان در هوانيروز، همواره آماده کمک به آنها هستند و در هر جايي که مقام معظم رهبري صلاح بدانند پاي کار خواهند بود.

وي با ابراز رضايت از روند خودکفايي هوانيروز خاطرنشان کرد: هنوز از نقطه مطلوب فاصله داريم. مهندسين تعمير و نگهداري، تکنسين‌ها و گروه‌هاي پروازي هوانيروز اولويت عمده خود را در جهت توليد ملي و خودکفايي معطوف کرده اند و امسال شاهد اقدامات ويژه‌اي در هوانيروز خواهيم بود.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار