تبریز/

مسیر تبریز ـ جلفا به‌صورت الکترونیکی کنترل مي شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از نصب تجهیزات الکترونیکی مدرن برای کنترل مسیر تبریز جلفا و محدوده منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، نجفی در آیین افتتاح مرکز شماره‌گذاری و آغاز پلاک‌گذاری و تردد خودروهای وارداتی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: با توسعه روزافزون صنعت و گردشگری در منطقه آزاد ارس و ورود خودروهای پیشرفته خارجی به ناوگان حمل‌ونقل منطقه کنترل‌های هوشمند و دقیق ضروری است.

وی گفت: امروز با افتتاح مرکز شماره‌گذاری خودروهای منطقه آزاد ارس 10 خودرو که توسط سرمایه‌گذاران و اهالی منطقه وارد  شده‌اند رسما پلاک‌گذاری شدند.

نجفی، نقش راهنمایی و رانندگی را در کنترل امنیت جاده‌ای منطقه آزاد ارس غیر قابل‌‌انکار دانست و افزود: در اکثر ایام تعطیل سال و به‌ ويژه تعطیلات تابستانی و عید نوروز مسیر تبریز- جلفا بیشترین حجم ترافیک استان را دارد و نقش راهنمایی و رانندگی در کنترل و تسهیل تردد بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد ارس حداکثر تا پنج سال آینده تحولات اساسی را پیش رو خواهد داشت و برای سهولت تردد سرمایه‌گذاران و گردشگران داخلی و خارجی لازم است اقدامات اساسی برای بهسازی راه‌ها، کنترل ترافیک و امنیت جاده‌ای صورت گیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به تصویب اتمام اتوبان مرند- جلفا گفت: این مسیر که از جمله راهبردی‌ترین مسیرهای منطقه آزاد ارس است با تایید دستیار ویژه رئیس‌جمهور در قالب طرح‌های مهر ماندگار حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

نجفی، به آغاز صدور کارت ارس‌وندی برای شهروندان ساکن در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و افزود: در همایش سرمایه‌گذاران بومی منطقه آزاد ارس سامانه ثبت‌نام و صدور کارت ارس‌وندی توسط امام جمعه شهرستان جلفا رونمایی شد و نخستین کارت ارس‌وندی افتخاری به نام استاندار آذربایجان‌شرقی صادر شد.

وی گفت:کارت هوشمند شهروندی با عنوان کارت "ارس‌وند" در راستای شناسایی شهروندان منطقه آزاد ارس و ایجاد تسهیلات ویژه برای اهالی و سرمایه‌گذاران این منطقه است و ثبت‌نام در این طرح نیز از طریق آدرس اینترنتی www.arasvandi.arasfz.ir امکان‌پذیر است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.