با حضور رييس ديوان عدالت اداري؛

چهارمين دفتر استاني ديوان عدالت اداري، در گيلان افتتاح شد

چهارمين دفتر استاني نمايندگي ديوان عدالت اداري با حضور حجت‌الاسلام منتظري، رييس ديوان در شهر رشت افتتاح شد.


به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه در مراسمی با حضور حجت الاسلام منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان گيلان در شهر رشت با ثبت اولین دادخواست افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دیوان عدالت اداري گفت: راه اندازی دفاتر استانی موجب سهولت در دستیابی به خدمات قضائی دیوان توسط مردم می شود و از این پس دیگر نیاز نیست مردم عزیز استان گیلان برای ارائه دادخواست و پیگیری‌های قضائی خود در دیوان عدالت اداری به تهران مراجعه کنند.

وی سه وظیفه مهم دفاتر استانی را ثبت دادخواست ها، پاسخگویی به مراجعان در ارتباط با روند پیگری پرونده‌ها و همچنین ارائه مشاوره و معاضدت قضائی دانست.

حجت الاسلام منتظری افزود: اگرچه ایجاد دفاتر استانی موجب افزایش ثبت دادخواست‌ها و به تبع آن افزایش آمار پرونده های وارده در دیوان عدالت اداری خواهد شد، اما خرسندیم که با راه اندازی این دفاتر توانسته ایم تسهیلاتی را برای مردم در جهت احقاق حقوق ایشان فراهم آوریم.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این دفاتر دستگاه های اجرایی تعامل خود را با دیوان عدالت اداری در جهت آسیب شناسی مشکلاتی که منجر به شکایت از دستگاه های اجرایی می شود، بیشتر کنند، تا به این ترتیب شاهد کاهش آمار شکایات باشیم.

وی در پایان دستیابی آسان مردم به خدمات قضائی را حق ایشان و از تکالیف قانون برنامه پنجم برای دیوان عدالت اداری دانست که در لایحه جدید قانون دیوان عدالت اداری نیز بر آن تصریح شده است.

رییس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: امیدواریم با فراهم آمدن مقدمات و زیرساخت‌ها تا پایان سال جاری شاهد راه اندازی تمامی دفاتر استانی دیوان عدالت اداری باشیم.

گفتني است؛ پس از استان‌های اصفهان، گلستان و یزد، استان گیلان چهارمین استانی است که دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در آن راه اندازی شده است.
/ش4
برچسب ها: منتظری ، دیوان ، عدالت ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار