سقوط کوهنورد از خط الراس قله تا 80 متر

با تلاش نجاتگران آتش نشانی ،جوان،کوهنوردی که در کوه های دماوند و فیروزکوه دچار حادثه سقوط از بلندی شده بود و نجات پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام خبر حادثه سقوط از کوه در منطقه دلی چایی،گروه نجات متشکل از یک آتش نشان،سه نفر از امدادگران هلال احمر و دو کوهنورد رهیاب در منطقه دلی چایی ،عازم دریاچه هوردتار شدند این گروه با توجه به نبود امکانات نقلیه با پای پیاده ارتفاعات خط الراس دوبدار طی کردند تا به محل وقوع حادثه رسیدند.
مجتبی جراحی ،آتش نشان ایستگاه 54 در خصوص جزئیات حادثه و حواشی آن گفت:در طول مسیر به دلیل صعب العبور بودن جاده سنگی منحنی به قله یکی از امدادگران هلال احمر دچار مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا شد که به ناچار وی را به همراه برخی از وسایل ،در قسمتی از راه تنها گذاشتیم و در نهایت ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد موفق شدیم به چادر کوهنورد جوان آسیب دیده برسیم.
وی افزود:براساس استعلام و معاینه ابتدایی مصدوم مشخض شد که فرد آسیب دیده بعد از سرماخوردن از روی خط الراس حدود 80 متر سقوط داشته که از ناحیه پا ،لگن،دست و سر دچار آسیب دیدگی شده است.
البته وی با کمک همراهش تا ارتفاع 3500 متری بدون تجهیزات و کمکهای اولیه به پایین منتقل شده بود.
جراحی با اشاره به کمک های اولیه فوری برای بهبود وضعیت جسمانی کوهنورد آسیب دیده گفت:در نخستین اقدام بعد از فیکس کردن مصدوم بر روی برانکارد،وی را به سمت دریاچه تار حرکت دادیم.البته این کار با توجه به وجود برف، چال های متعدد و شیب های تند بسیار دشوار بود.در نهایت ساعت 8 و سی دقیقه صبح امروز موفق شدیم مصدوم را در ابتدای مسیر ورودی به کوه،در اختیار خود و اورژانس قرار دهیم تا به بیمارستان انتقال پیدا کند./ز
برچسب ها: سقوط ، کوهنورد ، قله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار