معاون پژوهشی وزیر علوم خبرداد؛

رشته های تحصیلی در حوزه دریا راه اندازی شده است

تاكنون رشته هایی در حوزه دریا در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در اولین همایش بین المللی  اقیانوس شناسی که در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد طی سخنرانی گفت: از کاربرد های دریا بحث ترابری و حمل و نقل است که جایگرین ندارد و اخیرا هم بحث کشتی هوایی مطرح است که البته هنوز به واقعیت نرسیده است.
 وی افزود: تامین غذا،  بحث توزیع و مباحث دفاعی و امنیت از جمله کاربرد های صنایع دریایی است که البته مهم ترین نکته در بخش  صنایع دریایی هشیاری نسبی در سطح مردم عالی و مسئولان است که این امر به دو شورای عالی اقیانوس شناسی صنایع دریایی و شورای عالی عتف بر می گردد.
مهدي نژاد تصریح کرد: رشته هایی در حوزه دریا در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد راه اندازی شده و یکی از طرح های عمده از جمله اقیانوس پیمای تحقیقاتی  که خوشبختانه فعالیت های خوبی در این  زمینه صورت گرفته است.

**** شرکت های صنعتی قدرت ساخت اقیانوس پیما را دارند

 مهدی نژاد در ادامه گفت: در شورای عتف طرح های کلان در حوزه ها زیر سطحی تعریف شده که این امر تضمین کننده اقتدار ما در حوزه دریا است.
وی افزود: دانشگاه های چابهار، خرمشهر و موسسه ملی اقیانوس شناسی در این زمینه فعالیت دارند چنانچه هم اکنون دانشگاه بوشهر نیز دراین زمینه فعالیت های بنیادی زیادی داشته است.
 مهدی نژاد تصریح کرد: ما باید بتوانیم فعالیت دراین زمینه را در بین موسسات دولتی و غیر دولتی راه اندازی کنیم چنانچه هم اکنون در حوزه دریا پارک فناوری بوشهر، هرمزگان، مازندران و گیلان شرکت های دانش بنیان آنها در حوزه دریا فعال است.
 وی تصریح کرد: هم اکنون این شرکتهای صنعتی قدرت ساخت  اقیانوس پیما را دارند و پیشنهاد می شود که در جهت دهی فعالیت های تحقیقاتی از ظرفیت های موجود در جهت اجرای طرح کلان که موجب کسب رونق دریایی شده استفاده شود.
مهدی نژاد خاطر نشان کرد: باید همکاری های بین المللی در این زمینه تقویت شود و تربیت نیروی انسانی متناسب سازی شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار