چاپ 3 هزار و 500 نشریه دانشجویی در کشور

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: 3 هزار و 500 نشریه دانشجویی در کشور چاپ شده که تلاش می کنیم نشریات را به سمت عمل پیش ببریم.

جلیل دارا مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: مسئولان و نمایندگان نشریات دانشجویی در آینده ای نزدیک بخشی از فضای مطبوعات کشور را در اختیار خواهند گرفت چنانچه هم اکنون 3 هزار و 500 نشریه دانشجویی در کشور چاپ شده است.

وی با توجه به نامگذاری امسال به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: حمایت از کار و سرمایه ایرانی در ظاهر صورت اقتصادی دارد در حالی که اگر فضای اندیشه، فکر و ایده ایجاد شود به تبع فضای تولید نیز در همه زمینه ها به ویژه در بحث تحول علوم انسانی نیز تحول ایجاد می شود.
دارا اظهار داشت: جوامع توسعه یافته در همه نقاط دنیا با تولید فکر و اندیشه آغاز می شود که در همین راستا در تلاش هستیم شعار امسال را در نشریات به سمت عمل پیش ببریم و دست به تولید نشریات دانشجویی قوی بزنیم.

* اطلاع رسانی صحیح در زمینه کرسی های آزاد اندیشی باید صورت گیرد
دارا در ادامه گفت: بیش از سه هزار انجمن علمی درجامعه امروز فعالیت می کند که به وجه علمی نشریات دانشجویی توجه بیشتری شده است.
وی افزود: تلاش می کنیم فضای تعاملی با ارتقاء سطح کیفی نشریات دانشجویی، فضای تعاملی بین دانشگاه و وزارت علم ایجاد شود که برای رسیدن به این مهم بایستی نقد ها و نظرات در جایی مطرح شود که بهترین نقطه برای ارائه نشریات دانشجویی حاکم شود.
دارا در خصوص ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاها اظهار داشت: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها موجب ایجاد فضایی قانون مند می شود که دراین زمینه باید اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد روحیه انطباق و اعتماد به نفس و روحیه افتخار آفرین و ایجاد انگیزه از جمله مزایای کرسی های آزاد اندیشی و نشریات دانشجویی است.

دارا خاطر نشان کرد: در سال 91کارگاه های آموزشی به صورت منطقه ای برگزار می شود تا سطح علمی مدیران مسول افزایش یابد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار