تروجان چيست؟

تروجان معمولأ با بدافزار اشتباه گرفته شده و اين دو را مشابه در نظر مي گيرند.

 به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، اگرچه تروجان نيز مانند بدافزار رايانه شما را تخريب مي کند اما اين دو ويژگي هاي متفاوتي دارند.
تروجان يک برنامه مخرب است که نمي تواند مانند بدافزار جايگزين برنامه ها شود، اما مي تواند باعث بروز مشکلات امنيتي جدي شود.تروجان در ابتدا خود را به عنوان يک برنامه مفيد معرفي کرده و سپس به صورت مخفي به اطلاعات شما دسترسي پيدا مي کند.
نام تروجان در واقع از داستان اسب چوبي تروي برگرفته شده است.
اين نرم افزار مخرب مانند يک در پشتي در سيستم شما عمل کرده و به هکرها اين امکان را مي دهد تا بر سيستم شما کنترل پيدا کند.از اين طريق هکرها مي توانند به هرگونه اطلاعات شما دسترسي داشته باشند.
تروجان ها مي توانند سبب راه اندازي مجدد سيستم و يا پاک شدن فايل ها شده و يا نرم افزارهاي جاسوس   SPY WARE را نصب کنند که باعث ورود شما به سايت هاي ناخواسته مي شود.
برخي از تروجان هاي مزاحم نيز مي توانند دسکتاپ را تغيير داده و يا آيکون هاي اضافه ناخواسته را روي آن فعال کنند.ت
روجان ها معمولأ يا با دانلود کردن برنامه هايي که به ظاهرمفيد هستند و يا از طريق رايانامه ها وارد سيستم شما مي شوند، چت و فايل هاي تصويري ناشناس نيز يکي از معمول ترين راه هاي ورود تروجان ها به سيستم شما محسوب مي شوند.
با وجود احتمال بسيار زياد ورود تروجان ها به رايانه ها، اما راه هايي نيز براي مقابله با آن وجود دارد؛استفاده از برنامه هاي آنتي ويروس يا ضد برنامه هاي جاسوس ANTI SPY WARE ، دقت در انتخاب سايت هاي اينترنتي براي دانلود کردن، دقت در گشودن رايانامه ها و باز نکردن فايل ها و رايانامه هاي ناشناس و همچنين استفاده از فايروال ها که از سيستم شما در هنگام ورود اطلاعات از طريق پورت ها حفاظت مي کنند، بهترين راه براي جلوگيري و مقابله با تروجان است./ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار