شاهین فرهت:

اجرای کنسرتو نیاز به تکنیک دارد

من یک کنسرتو ایرانی برای پیانو ساخته بودم که این کنسرتو توسط پوریا خادم در اجرای شب هفتم کنسرت لوریس چکناواریان که هم اکنون دو شب از آن برگزار شده است، اجرا می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شاهین فرهت،آهنگساز و استاد دانشگاه با اعلام این خبر گفت: من یک کنسرتو ایرانی برای پیانو ساخته بودم که این کنسرتو توسط پوریا خادم در اجرای شب هفتم کنسرت لوریس چکناواریان که هم اکنون دو شب از آن برگزار شده است، اجرا می شود.

این آهنگساز افزود: من در تمام این سالها جوانان با استعداد زیاد دیدم که پوریا خادم یکی از همین استعدادهای درخشان است و پیانیست توانمندی است.

شاهین فرهت در ادامه گفت: اجرای کنسرتو نیاز به تکنیک دارد ، همچنین  احساس و تجربه در این موضوع بسیار موثر است.به نظر من پوریا خادم علاوه بر تکنیک ، احساس و تجربه کافی را دارد.

وی درباره این کنسرتو گفت: این کنسرتو دارای سه قسمت است.همچنین فرم این کنسرتو کلاسیک است و قسمت اول شامل دیالوگ بین پیانو و ارکستر است که سولیست در این بخش حضور پررنگ دارد.

شاهین فرهت در ادامه درباره قسمت دوم و سوم این کنسرتو ایرانی گفت: قسمت دوم این کنسرتو ایرانی آرام است اما قسمت سوم مانند قسمت اول حالت تند دارد و در مایه های ایرانی است.

وی درپایان گفت: من این کنسرتو را با الهام از موسیقی ردیفی دستگاهی ایرانی و موسیقی فولکلور ایرانی نوشتم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار